رژیم صهیونیستی سفرای اسپانیا و اسلوونی را فراخواند

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای اسپانیا و اسلوونی در تل‌آویو را در اعتراض به رأی مثبت این کشور‌ها در شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درخصوص کشتار غزه، فرا خواند.

رژیم صهیونیستی سفرای اسپانیا و اسلوونی را فراخواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مانوئل گومز آسبو و باربارا سانسیک، سفرای اسپانیا و اسلوونی در سرزمین‌های اشغالی، را به سبب رأی مثبت این کشورها به قطعنامه پیشنهادی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درخصوص کشتار وحشیانه تظاهرکنندگان فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و تحقیق درباره شرایط حقوق بشر در قدس شرقی، کرانه باختری و نوار غزه احضار کرد.

گفته می‌شود روز سه شنبه نیز اُلیور بِل، سفیر بلژیک در سرزمین های اشغالی، در همین رابطه احضار خواهد شد.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز هجدهم ماه مه قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن تشکیل ساز و کار مستقلی برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر از سوی نظامیان اسرائیلی که به شهادت بیش از 60 تظاهرکننده فلسطینی و زخمی شدن دست کم 2000 نفر منجر شد، درخواست شده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با حمله به سازمان ملل به سبب تصویب طرح مذکور، این نهاد بین المللی را به اتخاذ تصمیمات مغرضانه علیه رژیم صهیونیستی متهم کرد.

رژیم صهیونیستی تظاهرات مردم فلسطین را که در اعتراض به افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی برگزار شده بود، به طرزی وحشیانه سرکوب و بیش از 60 فلسطینی از جمله یک کودک 8 ماهه را به شهادت رساند.
انتهای پیام/

احضار سفرای کشورهای اروپایی توسط وزارت خارجه اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار