پکن «نظامی سازی» جزایر دریای چین جنوبی را تکذیب کرد

وزارت خارجه چین اعلام کرد جزایر دریای چین جنوبی بخشی از خاک چین است و فعالیت‌های آموزشی در آن بخشی از آموزش‌های عادی ارتش این کشور به حساب می‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره نظامی سازی جزایر دریای چین جنوبی گفت: «جزایر دریای چین جنوبی بخشی از خاک چین است و فعالیت‌های آموزشی در آن بخشی از آموزش‌های عادی ارتش چین به حساب می‌آید. طرف‌های دیگر نباید تفسیری بیش از این داشته باشند».

او درباره مذاکرات تجاری اخیر چین و آمریکا هم گفت: «از زمان مذاکرات تجاری (چند روز پیش) می‌توانید شاهد باشید که دو طرف متوجه شده اند که دستیابی به توافق و امضا کردن توافقنامه‌هایی برای پرهیز از افزایش تعرفه‌های گمرکی بر برخی کالا‌های صادراتی و پرهیز از جنگ تجاری به نفع دو کشور است».

او درباره انتخابات ونزوئلا نیز گفت: «در باره انتخابات ونزوئلا باید بگویم که موضع ما عدم مداخله در امور داخلی کشور‌های دیگر است و معتقدیم دولت و مردم ونزوئلا می‌توانند امور داخلی خود را مدیریت کنند. مردم ونزوئلا باید در چارچوب قوانین فعلی ونزوئلا به حل و فصل مسائل بپردازند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار