ترابیان: مشکلات اقتصادی و مدیریتی گلوی فوتسال را گرفته است

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: مشکلات اقتصادی و مدیریتی بلای جان تیم‌ها شده است و آنان را به دسته‌های پایین تر لیگ می کشاند.

 عباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره  مشکل اقتصادی تیم ها و گرفتاری آن ها  گفت: عمده دلیل خروج تیم های مطرحی همچون تاسیسات دریایی از لیگ برتر فوتسال مشکلات مالی و مسئولان مدیریتی تیم ها است و ما شاهد آن بوده ایم، تیم هایی همانند تاسیسات دریایی که توانسته بودند هم در لیگ برتر جایگاه خوبی را بدست آورند و هم بازی های قابل قبولی را داشته باشند در ادامه به دو دلیل مالی و یا مدیریتی از لیگ برتر فوتسال جدا می شوند. تاسیسات دریایی در جدول لیگ برتر فوتسال از جایگاه خوبی برخوردار بود و برای آنکه به قهرمانی در لیگ دست یابد باید در فصل پیش رو  علاوه بر تلاش،  مبالغ و هزینه هایی را برای فصل آینده خود کنار بگذارد. باید قبول کنیم مشکلات اقتصادی بلای جان تیم های فوتسال شده است و نمی گذارد تیم ها به موفقیت برسند.

ترابیان ادامه داد:مسئولان تیم تاسیسات دریایی آن قدر دلشان برای این تیم و افتخاراتش نسوخته است که حتی این باشگاه فوتسالی را در مدت معلوم به فروش نرسانده و اکنون نیز دیگر فرد حقیقی و حقوقی لازم به خرید این تیم نیست .آن ها وقت را سوزاندند و حالا این تیم بدون هیچ مشتری و خریداری به لیگ دسته یک رفته است و باید پس از یک فصل استراحت در لیگ دسته یک به فعالیت بپردازد.در باشگاه های دیگر نیز همین دو دلیل سبب افت باشگاه ها خواهد شد.

رئیس کمیته فنی فوتسال افزود: در لیگ برتر فوتسال باید تیم هایی حضور داشته باشند که بتوانند تمام تدابیر را اندیشیده و یا بتوانند برای هر کاری برنامه لازم را چیده و بر اساس آن عمل کنند.اگر باشگاه ها بتوانند برنامه ریزی را به تیم های خود اضافه کنند در پایان شاهد آن هستیم که دیگر تیمی به مشکل مالی برنخورده و از لیگ برتر فوتسال خارج نخواهد شد.

ترابیان در رابطه با یکنواختی لیگ برتر فوتسال گفت: طبیعی است باشگاهی که نتواند هزینه های خود را تامین کند و تنها به جیب دیگران وابسته باشد و بخواهد وسایل لازم برای حضور در مسابقات لیگ برتر فوتسال را از این راه کسب کند ،دیگر جایی در لیگ برتر فوتسال ما ندارد .لیگ برتر فوتسال به تیم های تعلق دارد که جدیت لازم را برای حضور در مسابقات دارند. لیگ ما به عنوان یک نمونه در آسیا مورد تجلیل و تمجید قرار گرفته است و دیگر کشورهای جهان از ما این موضوع را یاد می گیرند.دیگر زمان آن نیست بگوییم باشگاه در صندوق عقب ماشین فلان فرد است.در حال حاضر شرایط فرق کرده و باشگاه ها باید قوانینی را به صورت روزمره در خود داشته باشند و برای رسیدن به کیفیت بالای لیگ باشگاه ها باید یا سالن مشخصی برای خود و یا برای اجاره  جایی را مدنظر داشته باشند، همچنین در قسمت های اداری از افراد کارآمد بهره بگیرند، دارای تیم پایه باشند، از نقطه نظر حقوقی استاندارد های لازم را داشته باشد و  از همه مهمتر باید تراز مالی باشگاه کافی باشد.

تیم ملی بانوان ایران توانایی حفظ عنوان قهرمانی آسیا را دارد

در سال گذشته با وجود مخالفت های شهرزاد مظفر برای سرمربی گری تیم ملی بانوان فوتسال ، در نهایت با کمک و تلاش مدیران ارشد فدراسیون این سرمربی خبره  به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان انتخاب شد و سکان هدایت تیم ملی را به دست گرفت. بازیکنان نیز در بسیاری از تماس هایشان با مسئولان فدراسیون سرمربیگری مظفر در تیم ملی فوتسال بانوان خواستار شده بودند و  پیگیری لازم را نیز  انجام می دادند.
فدراسیون فوتبال نیز به بهترین شکل به  تیم ملی بانوان کمک کرد و بازی های بسیاری  برای مثال با تیم های ملی اوکراین ،چین تایپه  برای  آمادگی تیم ملی بانوان برگزار کرده است.

این تیم در آماده ترین شکل ممکن به مسابقات آسیایی رفت و در پایان توانست نتیجه بسیار خوبی را نیز کسب کند و یک سر و گردن از سایر تیم آسیایی بالاتر باشد که می توانند با نگه داشتن ثبات در تیم، قهرمانی را برای خود حفظ کنند.

ترابیان در رابطه با تمرین و تورنمنت های تیم ملی بانوان گفت: ابتدا تاریخ و زمان  بازی ها و تورنمنت های تیم ملی را چک می کنیم و در زمان بسیار کوتاهی که تا شروع این دیدار با تیم ملی فوتسال باقی مانده است ، دیدارهای تدارکاتی لازم را برگزار می کنیم تا تیم ملی فوتسال بانوان همچنان آماده کسب مقام های قهرمانی باشد. مسابقات  بانوان بسیار اندک هستند اما در بخش آقایان تعداد این رقابت ها بسیار بیشتر است ولی باز هم برای بانوان بازی های لازم را برگزار می کنیم  تا بتوانند آمادگی خود را حفظ کنند.

بزرگان فوتسال باید به افتخار آفرینی تیم ملی کمک کنند

ترابیان درباره با برخی از بزرگان فوتسال همانند شمسایی و شمس و صانعی گفت:هر کدام از این بزرگان تعریف خاص خود را دارند.دیده ام چند رسانه به اشتباه نوشته اند علی صانعی بهترین نفر دوم است و باید بگویم به هیچ وجه چنین موضوعی را قبول ندارم .صانعی می تواند بهترین نفر اول هم باشد و ما می بینیم این سرمربی در مسابقات باتیم های ملی زیر 20 سال خودش را ثابت کرده و توانسته است قهرمانی های متعددی را کسب کند.او تجربیات بسیار خوبی را کسب کرده و یکی از بروز ترین مربیان  فوتسال نیز هست و می تواند بهترین آنالیز ها را برای تیم ملی انجام دهد.اگر ما می بینیم که تیم ملی بزرگسالان موفقیت هایی را به دست آورده است ،بخشی از آن توسط کمک های صانعی به وجود آمده است و باید بگویم او توانایی آن را دارد تا در تمامی سنین سرمربی و مدیر فنی بسیار خوب و کار آمدی باشد.

ترابیان در ادامه در رابطه با بازیکنانی همچون شمس اظهار کرد: افرادی همانند حسین شمس که سالیان  زیادی در فوتسال هستند و به عنوان مدرس در کشور های مختلف فعالیت می کنند، بهتر است راه تدریس را در پیش بگیرند و با انتقال دانش خود به دیگران باعث افتخار آفرینی برای کشورمان باشند.

رئیس کمیته فنی  فوتسال در رابطه با آقای گل سابق فوتسال جهان گفـت:بار ها گفته ام شمسایی می تواند مربی بسیار خوب و موفقی شود.او بسیار زیرک  و دارای مدرک معتبر درجه 3 است،  و مدیریت بسیار خوبی  نیز دارد. به عنوان یک پدر برای این فرد بزرگ می گویم که دیگر زمان بازی کردن و دوران فوتسال حرفه ای او به پایان رسیده است و باید از میدان مسابقات خداحافظی کند و در ادامه اگر راه مربیگری را بپیماید می تواند یکی از بهترین مربیان آسیا و جهان شود.

آبروی سرمربی در گرو انتخاب بازیکن است

ترابیان درباره جوان گرایی در تیم ملی و به دنبال آن افت کیفیت احتمالی تیم ملی گفت: مربیان برای آنکه بتوانند تیمی را نوسازی کرده و در ان جوانگرایی به وجود آورند باید آبروی خود را در میان بگذارند و بازیکنانی را که منتخب بهتری ها هستند انتخاب کنند. سرمربی باید با آوردن این بازیکنان به تیم ملی برای هر پستی چند تعویض داشته باشد و به دنبال آن بازیکنان برای به دست آوردن جایگاه در ترکیب تیم ملی تلاش فراوان کنند و بدانند که برای جایگاه آن ها جایگزین نیز وجود دارد. برای مثال سید جلال حسینی را در تیم ملی فوتبال کشورمان با آن سطح بازی و کیفیت بازی عالی خود از تیم ملی کنار گذاشته شد و دلیل سرمربی نیز جایگزین بهتر برای او بوده است.

ترابیان ادامه داد: باید جوان گرایی در تیم ملی  و سایر تیم ها وجود داشته باشد و جایگزینان تیم ملی نیز همیشه در صحنه باشند.اما این جایگزینی باید اصولی داشته باشد و استعداد یاب ها باید به دنبال بهترین ها باشند تا در بهترین زمان آن ها را استعداد یابی کرده و به تیم ملی دعوت کنند.

کفاشیان یار دوازدهم تیم های فوتسال است

ترابیان درباره کفاشیان رئیس مجموعه کمیته فوتسال و کمک های بزرگ او گفت: زمانی که کفاشیان به جلسات کنفدراسیون فوتبال آسیا می رود از تمامی ما مشکلات فوتسال را می پرسد و سعی بر آن دارد تا این موضوعات را به بهترین شکل برطرف کند. برای مثال کفاشیان در گرفتن میزبانی برخی از بازی ها برای فوتسال و فوتبال ساحلی کشورمان تلاش فراوانی  می کند و اصرار دارد تا همه ببینند که ایران توانایی بالایی برای میزبانی مسابقات دارد.
 تیمی همانند برزیل برای هر بازی دوستانه 40 تا 50 هزار دلار از میزبان می گیرد تا با تیم ملی آن کشور بازی کند، اما با هماهنگی های کفاشیان برای تیم ملی قرار است تیم ملی کشورمان دو بازی را با برزیل یکی در خاک آن کشور و دیگری به میزبانی کشورمان برگزار کند بدون آن که هیچ پولی را پرداخت کنیم و  این اتفاق به دلیل افتخارات فوتسال ایران است؛ در واقع به نوعی برزیل احساس نیاز کرده تا با تیمی همانند ایران بازی بکند.

از لیگ های اروپا بسیار عقب تر هستیم

ترابیان بیان کرد: به گفته کنفدراسیون فوتبال آسیا ما بهترین لیگ آسیا را داریم و کشور هایی همانند ژاپن  و تایلند تلاش های بسیاری را برای آن که به کیفیت لیگ برتر ما برسند کرده اند اما در این مسیر به موفقیت دست نیافته اند، اما  لیگ کشورمان نسبت به برخی لیگ های اروپایی عقب مانده است و در سطح آن ها نیست. لیگی همانند اسپانیا بسیار بالاتر از ما است و ما باید برای پیدا کردن مشکلات و کمبودهایمان روی این لیگ ها مطالعه کرده و خودمان را به آن ها برسانیم.

فوتبال چتری بزرگ است که  اجازه رسیدن نور به فوتسال را نمی دهد

فوتبال همیشه مانند یک چتر بزرگ بوده و اجازه نمی دهد نوری به فوتسال که زیر مجموعه آن است برسد و در واقع نمی گذارد آفتاب توجهات  به فوتسال بتابد.آن ها فوتبال را با فوتسال یکی می دانند اما در واقع اهمیت را به فوتبال داده و در بسیاری از موارد حق و حقوق فوتسال را نادیده می گیرند. فوتسال با آن همه قهرمانی نباید مورد این چنین بی توجهی هایی باشد.البته ما باز هم  تلاش های بسیاری را در جهت بهبود فوتسال انجام داده ایم تا همیشه در بهترین سطح باشد.

حساسیت بازی های لیگ برتر  گهگاهی سبب بروزه مشکل می شود

ترابیان درباره حساسیت بازی های لیگ برتر و بروز مشکلات حاد در برخی از بازی ها و دیدار های دوستانه گفت: باید در سازماندهی لیگ و جدی تر بود و قوانین فعلی برای ایجاد امنیت لازم در لیگ برتر فوتسال اجرا شود، اصولا باید تیم میزبان نظم و انضباط را در بازی ها حفظ کند .
یکی از کارهای میزبان هماهنگی با نیروهای امنیتی به اندازه کافی و نیاز مورد نظر است و مخصوصا در بازی های حساس این موضوع به اوج خود می رسد و باید امنیت به صورت کامل وجود داشته باشد و از حراست مجموعه نیز علاوه بر همکاری بهره کافی را ببرند. 
هیجان در بازی و دیدار های فوتسال بیشتر از سایر بازی ها و مسابقات است و این موضوع سبب می شود تا داور بر اثر فشار کاری برخی اشتباهات را انجام دهد. در برخی از موارد نیز ما شاهد آن هستیم درگیری های داخل زمین و یا هواداران دردیدارهای  فوتسال باعث می شود تا  بازی مطلوب از بین می رود.

حرف های زیادی درباره تیم ملی فوتبال و حضورش در جام جهانی روسیه دارم

ترابیان در پایان در رابطه با حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه گفت:حرف هایی بسیار دارم اما حالا زمان آن نیست درباره اش چیزی بگویم و بهتر است این مسائل را به صورت کامل پس از جام جهانی روسیه مطرح کنم و  برای تیم ملی فوتبال آرزوی موفقیت می کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
در اینجا فقط بایستی متولی وزارت خانه ورزش باسخگو باشد .بس برای چی شما الان وزیر هستی . بایستی کار کنی وگرنه بایستی استعفا دهی!!!
آخرین اخبار