فرش جام جهانی روسیه با نماد تبریز 2018

فرش جام جهانی روسیه با نماد تبریز 2018 با طراحی کاظم شکوری و بافندگی خلیل خرسند اثری متمایز از هنر قالی بافی و نشانه ای از توانمندی هنرمندان تبریزی است.

فرش جام جهانی روسیه با نماد تبریز 2018 بافته شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طراح این فرش نفیس ابرشیمی  اظهار داشت: از حدود 10 ماه پیش کار بافت فرش آغاز شد و تا دور روز دیگر به اتمام می رسد.


کاظم شکوری اندازه فرش را یک متر و 85 سانتی متر در یک متر و 65 سانتی متر اعلام کرد و گفت: در مجموع برای بافت این فرش از 158 رنگ استفاده شده است.


وی با بیان اینکه یک میلیون و 850 هزار گره در این فرش زده شده است، افزود: نمادهای بکار رفته در این فرش شامل چهار قاره آسیا، اروپا، افریقا و آمریکا و نیز نشان فدراسیون روسیه و کاخ کرملین است.


شکوری نقوش بکار رفته در این فرش را اسلیمی و گل و گیاه توصیف کرد و گفت: علاوه بر پرچم 32 کشور حاضر در جام جهانی در هشت گروه، لوگوی تبریز 2018، پرچم ایران و آرم فیفا نیز در این فرش کار شده است.


هنرمند تبریزی هدف از بافت فرش جام جهانی را بخاطر علاقه شدید به فوتبال و نیز انگیزه بخشی و حمایت از بازیکنان تیم ملی و نشان دادن هنر تبریز به جهانیان اعلام کرد و افزود: از مسئولان انتظار حمایت معنوی دارم تا فرش جایگاه واقعی خود را پیدا کند .


شکوری با بیان اینکه این کار یک اثر هنری فاخری است که زحمت زیادی برای بافت آن کشیده شده است، گفت: از مسئولان می خواهم برای ماندگاری این فرش ما را حمایت کنند.


خلیل خرسند بافنده این فرش است و پیش از این آثار فاخری از جمله فرش خلیج فارس و بازی های المپیک ریو 2016 را بافته است.

 

 

انتهای پیام/

 

فرش جام جهانی روسیه با نماد تبریز 2018 بافته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار