رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش مطرح کرد؛

مدارس، نقطه تحول در نظام آموزشی/ ۶۵ هزار مدرسه کشور بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز دارند

چهاربند با تاکید بر اهمیت نقش مدارس، این واحد را نقطه تحول در نظام آموزشی دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس با حضور سید محمد بطحايی وزير آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش باشگاه و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه در اردوگاه شهید باهنر صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم چهاربند با اشاره به اینکه ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در کشور داریم، گفت: ۶۵ هزار مدرسه بیش از ۱۲۰ دانش آموز دارد و مستقل هستند.

وی ادامه داد: هر مدرسه یک قرارگاه برای ترویج علم و فرهنگ و عاملی برای بسط و توسعه عدالت اجتماعی است بنابراین هر برنامه ای که حاکمیت داشته باشد باید از مجرای مدارس وارد شود.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقتضائاتی مدارس را به یک محیط اجتماعی سازمان یافته و هدفمند تبدیل می کند، گفت: دانش آموزان در مدرسه اقتضائات اجتماعی را تجربه می کنند و دوران رشد کودکان در مدارس به گونه ای است که برای زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی آماده می شوند.

چهاربند تصریح کرد: سازوکارهای متفاوتی در مدرسه باید تامین باشد تا این فضا به اهداف خود برسد و مجموعه این سازوکارها تحت مدیریت مدرسه است که باید فرآیندهای را به گونه ای سازماندهی کند که زنجیره ای از فرصت ها و موقعیت ها را برای دانش آموزان فراهم کند.

وی بیان کرد: نقطه کانونی نظام تحول، مدرسه است و با استناد به سیاستِ محوری سند تحول بنیادین توانمندسازی مدیر مدرسه، تضمین کیفیت و سازوکارهای پایش کیفیت مورد توجه است تا هدف تحقق مدرسه صالح را دنبال می‌کنند.

رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکاری جهاد دانشگاهی با آموزش و پرورش در حوزه سنجش شایستگی‌های حرفه ای مدارس است، گفت: هر دولتی برای تحول نظام تعلیم و تربیت باید از مدرسه و مدیر آغاز کند چرا که هر مجموعه ای باید با مدیریت سازمان یافته کار کنند.

چهاربند بیان کرد: ممکن است در مراحل اولیه سرعت کارهای اجرایی کم باشد اما با مشارکت جهاد دانشگاهی سعی داریم این نظام سنجش را هرچه بهتر دنبال کنیم تا این فرآیند تداوم داشته باشد و معمار مدارس نوین باشیم.

فازهای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران

کیا مدیرکل سنجش کیفیت جهاد دانشگاهی گفت: این پروژه نزدیک به هشت ماه در حال فعالیت است و ۳۰ نفر از متخصصان برای شکل‌گیری این طرح پنج هزار ساعت کار کردند تا کار، ویژه آموزش و پرورش متناسب سازی شود.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی طرح های سنجش شایستگی را از سالیان قبل و با همکاری مشترک با شرکت های نفتی بین المللی آغاز کرده است و اکنون این تجربیات را متناسب با شرایط آموزش و پرورش که عامل انسانی نقش پررنگی در آن دارد، در اختیار این وزراتخانه قرار دادیم همچنین باید توجه داشته باشیم که در هزاره سوم سرمایه گذاری به سمت منابع نوآوری و خرد رفته است.

کیا با اشاره فازهای نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران تصریح کرد: این فازها شامل تبیین اجرای طرح، طراحی چارچوب ارزیابی و توسعه، استقرار کانون ارزیابی، تدوین برنامه‌های توسعه اجرای ارزیابی و تهیه نیم‌رخ شایستگی مدیران مدارس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.