سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در پتروشیمی مسجد سلیمان

استاندار خوزستان از سرمایه گذاری بیش از ۴ میلیارد دلار معادل ۱۷۰ هزار میلیارد ریال در پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت:  طبق برنامه زمانبندی که داریم امیدواریم تا خرداد ماه سال 98 پروژه عظیم پتروشیمی مسجد سلیمان به بهره برداری برسد.

وی پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان را پیشرفت بزرگ اقتصادی دانست  و افزود: در حال حاضر بیشتر تجهیزات و ماشین آلات مربوط به این صنعت وارد کشور شده یا در حال ورود به کشور است.

استاندار خوزستان با اشاره به واردات تجهیزات پتروشیمی گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند 2 خلیج فارس، پتروشیمی مسجدسلیمان و فولادسازی شهید جهان آرا منطقه آزاد اروند صنایع بزرگی هستند که تا سال آینده به بهره برداری می رسند و عمده تجهیزات این پروژه ها وارد کشور شده است.

شریعتی بیان داشت: امید است پروژه های پتروپالایش مسجدسلیمان و نیروگاه 500 مگاواتی برق منطقه زیلایی که متعلق به هاب انرژی منطقه است نیز سرعت بیشتری بگیرد و به زودی این هاب انرژی و منطقه ویژه انرژی مسجدسلیمان که در دست پیگیری است را مصوب و به بهره برداری می رسند اما زیرساخت های جاده ای و راه آهن را باید در ابتدا تقویت کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.