نوبخت در نشست هفتگی با اصحاب رسانه:

آمریکا شایستگی نشستن پای میز مذاکره با نمایندگان ملت ایران را ندارد/کاهش ساعات کار ادارات در ماه رمضان در اختیار دولت نیست/مدیران دولتی دو تابعیتی نیستند

 سخنگوی دولت گفت: با چه اطمینانی باید با آمریکا مذاکره کنیم؛ آنان زیر مذاکراتی زدند که به تائید شورای امنیت رسیده بود.

آمریکا شایستگی نشستن پای میز مذاکره با نمایندگان ملت ایران را ندارد/کاهش ساعات کار ادارات در ماه رمضان در اختیار دولت نیست/مدیران دولتی دو تابعیتی نیستندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با اصحاب رسانه اظهار کرد: دیروز وزیر خارجه آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام، اظهارات خصمانه‌ای علیه کشورمان بیان و تهدید کرد که اگر ایران مطابق اراده آمریکا عمل نکند، تحریم‌های شدیدی را اعمال می‌کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس جمهور بعد از اظهارات وی، بلافاصله موضع رسمی ایران را بیان کرد و قطعا همکارانم در وزارت خارجه هم پاسخ‌های تفصیلی را خواهند داد، افزود: مسئولان و کرایه نشینان کاخ سفید پیش از هرگونه اظهارات خصمانه‌ای، نیازمند پاسخ به سوالاتی هستند تا افکار عمومی روشن تر شود.

آمریکا با تحریم‌های فلج کننده نتوانست اراده خود را بر ملت ایران اعمال کند

وی گفت: اولین سوال این است که وقتی ۴۰ سال پیش انقلاب گسترده مردم در ایران شکل گرفت، آیا آمریکایی‌ها موافق پیروزی انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی و نظام جمهوری اسلامی بودند یا خیر! اگر به یاد ندارند بهتر است از ژنرال هایزر و سایرین سوال کنند، اراده آمریکا در آن زمان چه بود؟

نوبخت ادامه داد: سوال بعد این است که وقتی آنها با هواپیماها و هلیکوپترهایشان وارد طبس شدند، آیا اراده شان این بود که هلی‌کوپترها بهم بخورند و نظامیان آمریکایی زنده زنده در طبس ذغال شوند؟

سخنگوی دولت گفت: وقتی در سال ۶۰ رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دیوان عالی کشور و نمایندگان مجلس در عملیات متعدد تروریستی منافقین به شهادت رسیدند، آیا همه‌ عملیات‌ها برای این بود که جمهوری اسلامی ایران قوی تر یا ساقط شود؟

وی اضافه کرد: وقتی ارتش صدام با حمایت آمریکا و برخی حکام مرتجع منطقه به ایران حمله کرد و با موشکها و گراهای هواپیماهای آواکس آمریکایی زیرساخت‌های ایران را تخریب می‌کرد، آیا هدف این بود که ارتش، نیروهای نظامی و بنیه دفاعی ایران قوی شوند یا اینکه از بین بروند! اراده آمریکا در این تخاصم چه بود؟

سخنگوی دولت ادامه داد: آیا آمریکایی ها فکر می کنند دستکش مخملی را که در آورده اند و دست چدنی به سوی مردم دراز کرده اند، دستی که پشت آن اسرائیل و منافقین ایستاده اند، مردم ایران، آمریکا را خواهان دمکراسی می‌دانند؟

وی ادامه داد: معلوم است به خیلی چیزها واقف نیستند. منافقین از دهه های گذشته به دنبال حضور در ایران بودند و حالا بولتون می خواهد منافقین را به تهران بیاورد، آیا نمی‌داند که منافقین در تهران بودند و به کشتن ادامه دادند و بعد فرار کردند و آن اتفاق را در عملیات مرصاد بوجود آوردند.

سخنگوی دولت ادامه داد: آیا واقعا کرایه نشینان کاخ سفید اطمینان دارند که اراده شان که قصد تحمیل آن به ملت ایران را دارند، تحقق خواهد یافت؟

نوبخت با اشاره به اینکه با همه این اتفاقات، پاسخ این سوالات نشان می‌دهد که آمریکا با تحریم‌های فلج کننده نتوانست اراده خود را بر ملت ایران اعمال کند، اظهار کرد:  اراده آمریکا و هم پیمانانش این بود که جمهوری اسلامی ضعیف‌تر شود؛  آیا در این چهل سال بنیه دفاعی ما ضعیف‌تر شد یا اینکه اقتصادمان ناکارآمدتر شد؟

سخنگوی دولت با بیان اینکه ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان قرار دارد، گفت: تاریخ در چهل سال گذشته موفقیت ملت ایران را نشان داده است. منافقین در دهه شصت به همدستان خود می‌گفتند هفته دیگر همدیگر را در تهران ملاقات می‌کنیم و در نهایت مجبور شدند از کشورمان فرار کنند‌.

صادرات نفتی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است

نوبخت درباره بازار ارز به بیان آماری پرداخت و اظهار کرد: براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو ماه گذشته برای ۱۰۰ هزار و ۱۹۸ قلم کالا ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار ثبت سفارش صورت گرفته  و همچنین برای کالاهای اساسی، دارو و ... ۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی با بیان اینکه همه نیازهای اصلی کشور با ارز ۳۸۰۰ و ۴۲۰۰ تومانی تامین شده است، بیان کرد: از همه کسانی که همکاری لازم در این زمینه را داشتند، تشکر می‌کنم. کسانی هم که بخواهند بیشتر از این مبلغ ارز را مبنا قرار دهند حتما در حق مردم اجحاف کرده‌اند و سازمان تعزیرات و دیگر دستگا‌ههای مربوطه باید وارد شوند و با انصاف از حق مردم حمایت شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه قیمت ارزی که در کوچه و پس کوچه ها مطرح می شود، مبنای پول ملی ما نیست، درباره تراز بازرگانی گفت:  از ابتدای فروردین ۹۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه میزان واردات ما حدود ۶ میلیارد دلار است؛ در حالی که صادرات‌مان ۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار بوده و ترازمان مثبت می‌باشد.

نوبخت با اشاره به اینکه سال گذشته در همین مدت وارداتمان ۶ میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار و صادراتمان ۵ میلیارد و ۸۲۶ میلیون دلار بود، افزود: صادرات نفتی مان هم به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. در یک ماهه اول امسال هر بشکه نفت را ۶۳ دلار فروختیم.

وی با بیان اینکه نباید بی جهت آثار روانی را تشدید کنیم، اظهار کرد: برای تکمیل طرحهای عمرانی در دو ماه اول امسال ۱۳ هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

همه مدیران باید با تمام توان کار کنند

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتقاد رئیس جمهور و معاون اول وی از بی انگیزگی و بی حالی برخی مدیران گفت: توجه دادن رئیس جمهور به مدیران برای تحرک بیشتر، به ویژه در وضعیت کنونی که رجز خوانی دشمنان را آشکار می بینیم، ضروری است و بنابراین باید هشدارهای لازم در این خصوص داده شود.

سخنگوی دولت افزود: همه مدیران باید با تمام توان کار کنند. اگر ظرفیت ما ایرانیان بدون توجه به تقسیم بندی های سیاسی کنار هم قرار بگیرد، قطعا می توانیم با انگیزه بیشتری کشور را اداره کنیم.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور خود را در قبال مردم مسئول می داند و از مدیران، کار متناسب با انتظارات ملت را مطالبه می‌کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه از FATF در جایگاه بازوی وزارت خزانه داری آمریکا یاد می‌شود، آیا با توجه به اظهارات اخیر وزیر خارجه این کشور، پیوستن به FATF تهدیدی علیه ما محسوب نمی‌شود؟ گفت: آنها ارتباطی به یکدیگر ندارند. اقداماتی که برای مبارزه با پولشویی می‌کنیم در چارچوب غیر از اینهاست.

نوبخت افزود: آمریکا چه باشد یا نباشد، ما مقید هستیم برای مبارزه با پولشویی شفاف‌سازی کنیم و خیلی نمی توانیم بحث FATF را به رجز خوانی وزیر خارجه آمریکا ربط دهیم.

آمریکا شایستگی نشستن پای میز مذاکره با نمایندگان ملت ایران را ندارد

سخنگوی دولت درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا و اعلام او برای مذاکره با کشورمان گفت: ترامپ هم مایل بود با کشورمان مذاکره کند؛ ما با چه اطمینانی باید با آنان مذاکره کنیم؟ آنان زیر مذاکراتی زدند که به تائید شورای امنیت رسیده بود؛ بنابراین چه تضمینی وجود دارد که مذاکره کنیم و باز هم به توافق برسیم و بعد دوباره حرف‌های دیگری نزنند!

نوبخت تاکید کرد: آنان شایستگی این را ندارند که پای میز مذاکره با نمایندگان ملتی بنشینند که به عهد خود وفادار است.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره ۱۲ درخواست وزیر خارجه آمریکا از کشورمان، گفت: حرف های آنان بی ربط است، آنها نمی توانند اراده خود را به ما تحمیل کنند، اینها تازه آمده اند و نمی دانند که اگر قرار بود جمهوری اسلامی تحت تاثیر این فشارها قرار بگیرد انقلاب اسلامی ادامه نمی یافت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره تصویب لوایح سه گانه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی، بیان کرد: تصویب این لوایح به خواست آمریکا نبوده است که حالا با خروج او از برجام ما هم از این لوایح عدول کنیم.

نوبخت تاکید کرد: برای مبارزه با پولشویی و پروتکل های جهانی که در آنها حضور داریم، این لوایح به ما کمک می کند و در جهت شفافیت است.

وی گفت: آمریکا برای تاریک نشان دادن فعالیت های ایران تبلیغ می‌کند و تصویب این لوایح تبلیغات آنان را خنثی خواهد کرد.

مدیران دولتی دوتابعیتی نیستند

وی درباره گزارش اخیر مجلس و تایید آن گزارش درباره حضور مدیران دوتابعیتی نیز اظهار کرد: مدیران دولتی دوتابعیتی نیستند. گزارش‌ اخیر هم نشان نمی‌دهد که مدیر دوتابعیتی در راس کار است. اینکه فرزند کسی در خارج تحصیل می‌کند و پاسپورت آنجا را داشته باشد، بحث دیگری است. وزارت اطلاعات آن 210 نفر را تایید نکرده و تکلیف 37 نفر را هم ر‌وشن کرده است.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: دولت برای حمایت از کالای ایرانی اقداماتی در دست انجام دارد که یکی از آنها سیاست پرداخت ارز به واردات با ثبت سفارش است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه با این سیاست هر کالایی که از طریق ثبت سفارش نباشد قاچاق محسوب می شود، خاطرنشان کرد:  علاوه بر این تمام دستگاه‌ها موظف شدند از کالاهای ایرانی استفاده کنند‌.

کاهش ساعات کار ادارات در ماه رمضان در اختیار دولت نیست

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقاد علی مطهری از کاهش نیافتن ساعت اداری در ماه مبارک رمضان گفت: ما اختیار کاهش ساعت کار کارکنان را نداریم و استاد مطهری هم به این موضوع واقف است.

نوبخت با بیان اینکه در این مورد قانون نداریم و مجلس باید قانون وضع کند تا ما از سال آینده ساعات اداری را کاهش دهیم، بیان کرد: در این مورد بحث های حقوقی مطرح شد و بعضی از دستگاه‌ها یک ساعت برای نهار و نماز دارند و می توانند در پایان کمی زودتر همکاران را مرخص کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره نظارت دولت بر بازار مسکن اظهار کرد: امسال ٥٠ هزار واحد مسکونی در شهر و همین میزان در روستا جزو برنامه هایی در نظر گرفته شده است که عرضه مسکن را بالا خواهد برد. همچنین تصمیم گیر‌ های خوبی در زمینه افزایش قدرت خرید مردم از طریق تسهیلات مسکن صورت گرفته شده است. انتظار داریم نهادهای نظارتی اجازه ندهند عده ای به ناحق مردم را تحت فشار قرار دهند.

سخنگوی دولت درباره ضمانت اروپایی‌ها برای تامین منافع کشورمان در برجام، تصریح کرد: امروز جهان یک طرف و آمریکا، رژیم صهیونیستی و دو کشور مرتجع منطقه طرف دیگر قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای همسایه موضع جمهوری اسلامی را تایید می‌کنند، افزود: باید از منافع برجام برخوردار شویم و تضمین ها هم وجود دارند.

از جلسه محرمانه وزیر ارتباطات با موسس تلگرام بی‌اطلاعم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره انتقال پایتخت از تهران به یکی دیگر از استان های کشور، گفت: انتقال پایتخت ایده ای است که از دو دهه قبل دنبال می شود و اقدامات ویژه و مشخصی نسبت به گذشته در این مورد اتفاق نیفتاده است‌.

وی در پاسخ به سوالی درباره خبر یک رسانه مبنی بر برگزاری جلسه محرمانه وزیر ارتباطات با موسس تلگرام در کشورمان، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن بحث گفتگوی ملی در کشور گفت: با گفتگوی ملی می توانیم نقطه های ابهامی که در خصوص یکدیگر داریم، برطرف کنیم. باید به دل‌مشغولی ها و نگرانی های برخی از برادران متدین‌مان گوش کرده و آنها را برطرف کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری در خصوص خروج طرح ساماندهی بازار ارز از دستور کار کمیسیون اقتصادی و سوال از رئیس‌جمهور، گفت: نمایندگان متناسب با واقعیات وارد موضوعات می‌شوند. امروز که وارد شرایط با ثباتی شده ایم مجلس تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح سوال از رئیس جمهور بیان کرد: ما همواره به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داده و می‌دهیم. اینکه رئیس‌جمهور با این همه مشغله، بروند به یک سوال پاسخ دهند، آن هم سوالی که همکاران ایشان ده‌ها بار به آن پاسخ دادند، نشان می‌دهد که ما دنبال پاسخ نیستیم و دنبال بحث دیگری هستیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: یادم می‌آید که چقدر زور زدن تا رئیس دولت نهم را به مجلس ببرند و چه اتفاقاتی افتاد؛ ما به قانون احترام می‌گذاریم و با تواضع و احترام به سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه رئیس جمهور، اقای جهانگیری و بنده همگی فرزندان مجلس هستیم و به تعامل معتقدیم، تصریح کرد: تمام مسئولان ستاد اقتصادی دولت از آقای نهاوندیان گرفته تا کرباسیان در جلسات مجلس شرکت کرده اند و هر چه لازم بوده آنها گفته اند و سوال نمایندگان هم در حوزه کاری آنان بوده است.

وی اضافه کرد: معاونت حقوق و پارلمانی نیز در جلسات نمایندگان شرکت کرده اند و تردیدی ندارم که پاسخ های داده شدن متقن و قوی بوده است لذا ما در این زمینه به قانون احترام می گذاریم.

حضور مستشاری ایران به خواست سوریه بود

نوبخت در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات پوتین مبنی بر اینکه نیروهای خارجی باید سوریه را ترک کنند و آیا این موضوع شامل ایران نیز می شود، اظهار کرد: حضور مستشاری ایران به خواست سوریه بوده است و قبل از کشور روسیه، جمهوری اسلامی ایران این کار را جهت مبارزه با تروریست ها انجام داد. البته باید تشکر کرد از کشور دوست‌مان روسیه که آنها نیز در این مبارزه حضور پیدا کردند.

وی افزود: اگر سوریه نخواهد، به حضور مستشاری‌مان پایان خواهیم داد. در این خصوص هیچ مشکلی نداریم و هر وقت رفع درخواست صورت بگیرد به حضورمان پایان خواهیم داد

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره افزایش حقوق کارمندان، گفت: اختلاف برداشت و یا تفسیر در تبصره ۱۲ قانون بودجه وجود داشت و ما به طور متوسط افزایش ۱۰ درصدی حقوق ها را پیشنهاد دادیم.

وی بیان کرد: در قانون بودجه متوسط ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش حقوق ها مطرح شده بود و مجلس سقف این افزایش را ۲۰ درصد دانست.

سخنگوی دولت با اشاره به استفساریه مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها گفت: تفسیر مجلس در این مورد اگر مراحل قانونی را طی کند، حتما اجرا خواهد شد. ما به دلیل این اختلاف برداشت نتوانستیم در دو ماه گذشته حقوق‌ها را افزایش دهیم و حتی ۳۴۰۰ میلیارد تومانی که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم اختصاص دادیم را نتوانستیم اجرا کنیم‌.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شورای نگهبان تایید کند افزایش حقوق ها از خرداد اعمال خواهد شد، بیان کرد: در صورت تایید شورای نگهبان این افزایش از خرداد اعمال می شود؛ ای کاش در مجلس در موقع تصویب بودجه این مفاهمه صورت می‌گرفت تا ابهامی پیش نمی‌آمد.

وی تاکید کرد: از همه کارمندان و بازنشستگان عذرخواهی می‌کنم که اختلاف برداشت موجب شد دو سه ماه با تاخیر این افزایش ها پرداخت شود.

انتهای پیام/

دولت جدید ایالات متحده، این کشور را به 15 سال پیش برگرداند

آمریکا نمی تواند ملت ایران را به زانو در آورد

تضمين اجراى برجام و رفع موانع، تعهد اروپايى‌هاست كه قابل نقض و بهانه جويى نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
تورو خدا به فکر گرونی ومشکلات مردم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۸:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
اقاي نوبخت چرا حقوق ها ی بازنشستگان را زیاد نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
مراد
۰۷:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
نباید به این امریکا واروپا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
باید از برجام خارج شویم مثل خود آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
با سلام من تمام نظرات را مطالعه کردم ایران باید برعکس اقای پمپئو تمام شروط انها را در عمل بر عکس کند انها میخواهند ما ذلیل که شدیم با خاک یکسانمان کنند اروپا هم نوچه ی انهاست بعد که به ارزویشان رسیدن به ریش مردم ایران میخندن.پس بیدار باشید مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود
-
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
صبا
۲۲:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
به هیچ وجه نباید رو وعده های آمریکا حساب باز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اگر امريكا با تحريم هاى [ فلج كننده ] نتوانست اراده خود را بر ملت ايران اعمال كند پس تحريم ها [ فلج كننده ] نبود
اگر قطعا ميپذيريد [ فلج كننده ] بوده بس اراده اش را اعمال كرده است
Netherlands
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
به وضعیت حقوق کارگران و بازنشستگان چرا رسیدگی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۰:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
پس در اختیار کی هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۱۹:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
ماه رمضان تموم شد دیگه کی میخوان تغییر ساعت ها رو اجرا کنن
Iran (Islamic Republic of)
سوسی
۱۸:۵۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
آمریکا از اول هم قابل اعتماد نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
امریکا فکر کرده هر چی بگه ایران باید قبول کنه!
Netherlands
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
ما مردم ایران اسلامی هیچ امتیازی به آمریکا نخواهیم داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
ما مردم ایران اسلامی هیچ امتیازی به آمریکا نخواهیم داد.
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
نباید به آمریکا اجازه دهیم اینقدر راحت اظهار نظر کنه
مرگ بر امریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۷:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
خدا نسل این آمرکای جنایتکار را نابود کنه
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
لعنت بر امریکا و شیطان بزرگ ترامپ وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
باید مورد بررسی قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
امریکا هیچ کاری نمیتونه بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
خواهشا به موضوع بیکاری جوانان بیشتر توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
گوشت و مرغ که خیلی وقته از سفره مردم ضعیف رفته مونده بوده ی تخم مرغ اونم داره پر میکشه
چرا به جای واردات از مرغدار داخلی حمایت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
قانون فصل الخطاب است نه سلیقه مسولین
قانون اساسی:
اصل‏ سوم: دولت‏ جمهور اسلامی‏ ایران‏ موظف‏ است‏ برای‏ نیل‏ به‏ اهداف‏ مذکور در
اصل‏ دوم‏، همه‏ امکانات‏ خود را برای‏ امور زیر به‏ کار برد:
‎‎‎‎‎‎1 - ایجاد محیط مساعد برای‏ رشد فضایل‏ اخلاقی‏ بر اساس‏ ایمان‏ و تقوی‏ و
مبارزه‏ با کلیه‏ مظاهر فساد و تباهی‏.
‎‎‎‎‎‎2 - بالا بردن‏ سطح‏ آگاهی‏ های‏ عمومی‏ در همه‏ زمینه‏ ها‏ با استفاده‏
صحیح‏ از مطبوعات‏ و رسانه‏ های‏ گروهی‏ و وسایل‏ دیگر.
‎‎‎‎‎‎3 - آموزش‏ و پرورش‏ و تربیت‏ بدنی‏ رایگان‏ برای‏ همه‏ در تمام‏ سطوح‏، و
تسهیل‏ و تعمیم‏ آموزش‏ عالی‏.
‎‎‎‎‎‎4 - تقویت‏ روح‏ بررسی‏ و تتبع و ابتکار در تمام‏ زمینه‏ های‏ علمی‏، فنی‏،
فرهنگی‏ و اسلامی‏ از طریق‏ تأسیس‏ مراکز تحقیق‏ و تشویق‏ محققان‏.
‎‎‎‎‎‎5 - طرد کامل‏ استعمار و جلوگیری‏ از نفوذ اجانب‏.
‎‎‎‎‎‎6 - محو هر گونه‏ استبداد و خودکامگی‏ و انحصارطلبی‏.
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۵:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
بابا مشکلات معیشتی مردم را هر جور هست سرو سامان دهید امریکا که سهله دهان یاوه گوییان عالم را این ملت شریف خرد ونابود خواهدکرد.مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل..
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۵:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
کمی به فکر کشور باشید
همین ملت عادی هستند ،که باید سرباز بگیرید.
قیمت میوه تروبار،کالا،دارو را کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
امریکا از اول هم شایستگی مذاکره با ایران را نداشت ولی شما مثکه یادتون رفته بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
قیمیت= کاهش =پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
امریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه ما ملت ایران همیشه پشت ایرانمون هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
امروز روز عمل است آقای نوبخت ما ملت همیشه و در هر شرایط پشت حاکمیت بودیم و هنوز هم هستیم اما شما به عنوان عضوی از دولت باید در خصوص مشکلات داخلی تصمیمات جدی تری بگیره امریکا شاید بتونه در سطح بین الملل مارو آزار بده اما در بحث داخل و تولید داخلی خیلی نمیتونه کاری کنه فقط کافی مدتی جلوی واردات گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
به داد مردم ومشکلاتشون برسین.
Iran (Islamic Republic of)
(دلواپس)
۱۳:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
ماکه همون روز اول گفتیم مذاکره با آمریکا نهههههههههههه،و قابل اعتماد نیست ونخواهد بود البته اروپا هم قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
من یه بار جناب دکتر نوبخت را دیدم ایشان خیلی خوش خنده ومهربان هستند.برخورد ایشان با احترام بود.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
کمی دیر نیست برای اینکه به این نتیجه برسید امام خمینی 40 سال پیش همین حرف رو زدن و رهبری هم سالهاست دارن میگن اصلا کاری به بقیه8 افراد انقلابی هم ندارم که چقدر گلو پاره کردن
آقای نوبخت بعضی معامله ها هیچ وقت برد برد نمیشه بلکه برد باخت میشه و در معامله برجام این ملت ایران بود که باخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
مهربانی به تنهایی به حل مشکلات در سطح کلان نمی کنه ایشون باید با همین روحیه تصمیمات جدی بگیرن به هر حال بخشی از مسئولیت 80 میلیون ایرانی با ایشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
من یه بار جناب دکتر نوبخت را دیدم ایشان خیلی خوش خنده ومهربان هستند.برخورد ایشان با احترام بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
باید با بررسی ونظارت بیشتر تمام مشکلات به خوبی حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
واقعا !
Germany
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
شیطان بزرگ امریکاست
France
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
ترامپ توان هیج کاری را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
درسته که ترامپ فقط حرف تو خالی میزنه اما اونها رسانه های بین المللی دستشونه و به راحتی رو افکار جهانی کار می کنن و این باعث به انزوا رفتن ایران میشه اتفاقا الان باید ما کاری بکنیم که قدرتمون در منطقه مشخص بشه ما باید شروط سختتری بذاریم نه اینکه تسلیم اروپا بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
ایول به جناب نوبخت
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
چقدر ما در ايران جوانان تحصیلکرده بيكار داريم ؟ و چند نفر كار دوم و كارسوم دارند ؟ چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
الان خط فقر سه میلیون شده چرا پیگیری کنید
France
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام آقای نوبخت چندین مرتبه در مصاحبه ها اعلام کردند افزایش حقوقها در فیشها اعمال خواهد شد پس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اینها هیچ کدوم در دست ایشون نیست.
Germany
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
چرا با اختلاسگران برخورد نمیشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
جناب نوبخت قول داده اید وضع معیشت بازنشستگان بهبود می یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
انشالله مشکلات به خوبی حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
آقای نوبخت چرا معوقه ماه پیش من واریز نشد؟
-
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
به فکر کارمند و کار گرا هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
کارمند و کارگر به ایشون ربط داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
بیکاری و فقر بزرگترین مانع برای ازدواج جوانان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
بیکاری و فقر بزرگترین مانع برای ازدواج جوانان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
چرا ساعات کاری در ادارات را کم نمیکنند؟؟؟؟
France
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
بله درسته
آخرین اخبار