مهریه‌های خانمان سوز

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: مهریه‌های نامعقول به موضوعی خانمان‌سوز تبدیل شده و آمار زندانیان را افزایش داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ اسدالله جولایی در جشن بزرگ گلریزان قزوین گفت: با نگاهی به آمار بالای زندانیان مهریه در می‌یابیم افرادی از سر ناآگاهی مهریه‌های چند هزار سکه تمام بهار آزادی را تقبل کرده و به دلیل ناتوانی از پرداخت مهریه روانه زندان شده اند.

جولایی شعار «مهریه را کی داده، چه کسی گرفته» را یک جمله گمراه کننده و نگران کننده است وگفت: اگر پرونده‌های دادگستری‌ها را ببینید متوجه می‌شوید که چه کسانی برای گرفتن مهریه همسران خود را روانه زندان کرده اند و ما زندانیان زیادی داریم که برای مهریه در حبس هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۹ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند و در حال حاضر ۱۸ هزار زندانی دیگر در حبس اند.

خیران استان در جشن گلریزان ۹۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند و به گفته مرادآبادی رییس ستاد دیه استان قزوین، با این کمک مالی پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شوند.

به گفته مدیر کل امور زندان‌های استان، برای آزادی ۳۳۰ زندانی جرایم غیر عمد استان ۳۴ میلیارد تومان نیاز است.

زندانیان جرایم غیر عمد شامل افرادی است که به علت تصادفات رانندگی و ناتوانی در پرداخت دیه، نفقه، مهریه و چک بلامحل در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام/

افزایش زندانیان به دلیل مهریه های نامعقول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.