نایب رئیس اتاق ایران و هند مطرح کرد؛

تاسیس انجمن جوانان اتاق بازرگانی تهران

رضایی هدف از تاسیس انجمن جوانان اتاق بازرگانی تهران را شکل گیری تشکل‌های اقتصادی در استان‌ها و حضور پررنگ‌تر جوانان دانست.

تاسیس انجمن جوانان اتاق بازرگانی تهرانبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛پرهام رضایی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به به تاسیس انجمن جوانان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری رئیس اتاق بازرگانی تهران،انجمن جوانان با هدف حضور بهتر این قشر در عرصه فعالیت اقتصادی و تجاری در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با اشاره به همکاری معاونت تشکل و انجمن‌ها تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ با جمع بندی‌های صورت گرفته اتاق تهران با همکاری معاونت تشکل‌ها ،شرایط را برای تشکیل و انتخابات انجمن جوانان فراهم کرد.

وی افزود:هدف اتاق بازرگانان جوان شکل گیری تشکل‌های اقتصادی در استان‌ها و حضور پررنگ‌تر جوانان در اتاق بازرگانی ایران  است، تجربه‌ای که در بسیاری از نقاط جهان نتیجه مثبت را به همراه داشته است.

رضایی با اشاره به استفاده از نیروی جوانان بیان کرد:جوانان به دلیل ریسک پذیری بالا می‌توانند منشا تحول اقتصادی در کشور باشند. به طور نمونه می‌توان به مدیریت جوانان در استارت آپ‌ها و فعالیت‌های تجاری جدید آنها اشاره کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با اشاره به بحث جانشین پروری تصریح کرد:باید با استفاده از تجربیات گرانبهای پیشکسوتان فعال اقتصادی به تدریج زمینه فعالیت جوانان را فراهم کرد و با جانشین پروری رشد اقتصادی را تسریع بخشید.

رضایی گفت:یک از مهمترین مشکلات حضور جوانان در فعالیت اقتصادی، کمبود تجربه است که امیدواریم با فعالیت انجمن و همکاری اتاق تهران شاهد حضور فعال این قشر در اقتصاد کشور باشیم.

لزوم تقویت استارت آپ ها 

در ادامه میلاد بختیاری، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی ایران گفت: امیدوار هستیم با تشکیل این انجمن برای جوانان تشکل مستقل و تقویت فضای کسب و کار را شاهد باشیم.

وی با انتقاد از وزرات ورزش ادامه داد: با وجود تشکیل وزرات ورزش و جوانان اقدام موثر و چشمگیری برای جوانان صورت نگرفته است.

بختیاری با اشاره به برقراری ارتباط بین دولت و جوانان، تصریح کرد:نیاز است اقداماتی در راستای تقویت استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان صورت گیرد.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان تجهیزات پزشکی ایران خاطرنشان کرد:اتاق بازرگانی تهران با داشتن بانک اطلاعاتی جامع می‌تواند اطلاعات دقیقی را در اختیار جوانان قرار دهد.

مدیریت افراد مسن بر سازمان جوانان

در ادامه عطاالله اشرفی اصفهانی، عضو انجمن واردکنندگان سم وکود ایران اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی، شبکه‌سازی کارآفرینی و جانشین پروری سه هدف اصلی تشکیل این انجمن است تا جوانان از طریق یک‌نهاد قانونی پیگیر مطالبات خود باشند.

وی با انتقاد از گماردن افراد مسن برای سازمان جوانان تصریح کرد:در حال حاضر مجموعه‌های بزرگ اقتصادی دولتی با مدیرعامل‌هایی با بیش از ۵۰ سال اداره می‌شود و استفاده صحیحی از نیروی جوانان صورت نمی‌گیرد.

عضو انجمن واردکنندگان سم وکود ایران با اشاره به این که حضور بخش خصوصی باعث کاهش فساد سازمانی می‌شود، گفت: برای جانشین پذیری اقتصاد، باید مهارت افزایی و آموزش‌های مدیریتی انجام شود که این موضوع توسط انجمن جوانان پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار