مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ قم در زمان افطار افزایش یافته است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بیان اینکه حوادث ترافیکی در زمان افطار گسترده است، گفت: مردم با رعایت و مدیریت زمان در کاهش حوادث‌ها بکوشند.

به  گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمد شهیدی؛رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به برنامه‌های اورژانس ۱۱۵ قم در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و افزایش حجم تردد داخل شهری خصوصاً موتورسوارها در ساعات پایانی روز و لحظات منتهی به اذان مغرب، شاهد افزایش معنا دار آمار حوادث ترافیکی در سطح شهر هستیم که متاسفانه ناشی از عجله راکبین موتورسیکلت‌ها برای رسیدن به مقصد و منزل برای لحظات افطار است.

وی ادامه داد: این موضوع، بار کاری پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی را در این ساعات افزایش چشمگیر داده است که انتظار است همشهریان با مدیریت زمان از بروز حوادث جلوگیری کنند.

شهیدی گفت: در لیالی قدر نیز اورژانس ۱۱۵ در اماکن مقدس شامل اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و مصلی قم که خیل عظیم عبادت کنندگان برای انجام مناسک احیا تجمع می‌کنند، با حداکثر توان و بهره گیری از نیروی انسانی متعهد و ناوگان آمبولانس خود مستقر خواهد بود تا در صورت بروز فوریت پزشکی امکان انتقال سریع مؤمنین و روزه داران فراهم شود.

وی افزود: در روزهای جمعه ماه مبارک رمضان علاوه بر استقرار آمبولانس به روال هر جمعه در محل مصلی ظرفیت پشتیبان بیشتری تدبیر شده است تا به نمازگزاران روزه دار خدمات فوریتهای پزشکی را ارائه شود.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به ایام سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: با عنایت به تقارن ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان اورژانس ۱۱۵ قم در هماهنگی کامل با سازمان اورژانس کشور و در راستای تکالیف استانی و ملی اقدام به اعزام آمبولانس در معیت کاروان‌های زیارتی و نیز استقرار آنان در محل‌های از پیش تعیین شده توسط EOC کشور تا پایان مراسم خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ضمن درخواست از مردم گفت: تقاضای ما از مردم شریف و مؤمنین و روزه داران این است که ضمن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و توجه ویژه به سلامتی خود از فضای معنوی این ماه مبارک بهره جسته و مانع پیش آمد حوادث خصوصاً در شب‌های ماه مبارک که شاهد حضور حجم انبوهی از خودرو و موتور سیکلت در سطح شهر هستیم، شوند.

انتهای پیام/الف

آمادگی اورژانس قم ۱۱۵برای حضور در اماکن مقدس در لیالی قدر

برچسب ها: سرویس علمی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.