معاون برنامه‌ریزی و امور بین الملل گمرک ایران خبرداد؛

یکپارچه‌سازی اطلاعات گمرک با ۲۷ سازمان در پنجره واحد تجارت/ حذف مسیر سبز، زرد و قرمز در گمرک

معاون برنامه‌ریزی و امور بین الملل گمرک ایران گفت: اطلاعات گمرکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک با مشارکت ۲۷ سازمان یکپارچه شده است.

یکپارچه‌سازی اطلاعات گمرک با ۲۷ سازمان در پنجره واحد تجارت/ حذف مسیر سبز، زرد و قرمز در گمرک به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، علی بعیدی معاون برنامه ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران گفت: سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت متصل شد و از این طریق تبادل اطلاعات در حال انجام است.

علی بعیدی هم چنین از حذف مسیر‌های سبز، زرد و قرمز خبر داد و گفت: کنترل تمامی کالا‌ها در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی از طریق سیستمی انجام می‌شود و اطلاعات تمامی کالا‌ها در این سامانه ثبت می‌شود.

بعیدی مفرد نیا در ادامه در مورد مدیریت ریسک کالا‌ها گفت: با ارتقای سامانه جامع گمرکی، کنترل اطلاعات کالا‌ها از حالت ایستایی خارج شده و در حال حاضر به صورت دینامیک و هوشمند در سامانه گمرک انجام می‌شود و فرآیند به روز رسانی در این سامانه به صورت لحظه‌ای و خودکار انجام می‌شود.

این مقام ارشد گمرکی با تاکید بر اهمیت مدیریت ریسک ادامه داد: تمامی کالا‌هایی که ریسک بالایی دارند کنترل می‌شوند.

بعیدی گفت: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد کالا‌هایی که به گمرک وارد می‌شوند از ریسک بالایی برخوردارند که به طورکامل علاوه بر کنترل سیستمی به صورت فیزیکی و با ابزار‌های کنترلی ایکس ری کنترل می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران در ادامه توضیح داد: در حال حاضر کنترل در سامانه با حذف مسیر‌ها در سه سطح ۱، ۲ و ۳ انجام می‌شود و با توجه به اینکه کالا‌هایی که ریسک بالایی دارند، در سطح ۳ کنترل می‌شوند، کنترل این کالا‌ها از طریق ایکس ری و به صورت فیزیکی هم انجام می‌شود.

بعیدی در مورد دیگر اقدامات انجام شده در سامانه جامع گمرکی به ارتباطات تجاری با کشور‌های همسایه اشاره کرد و گفت: پنجره واحد تجارت فرامرزی یکی از بزرگترین کار‌های ما در ارتباط با سامانه جامع بود، که از طریق توانستیم دروازه‌های مرزی و مشترک با کشور‌های همسایه ایجاد کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین الملل گمرک ایران ارتباط ۲۷ سازمان را در پنجره واحد پیچیده‌ترین و مهم‌ترین اقدام گمرک خواند و گفت: تمامی اطلاعات بین این سازمان‌ها و گمرک به صورت الکترونیکی و با مدیریت و نظارت گمرک انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کنترل گمرکی ویژه برای کالا های پرریسک

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار