بیماری سیروز کبدی چیست و چه درمانی دارد؟

سیروز کبدی، یکی از بیماری های کبدی است که عموما با مصرف بیش از حد الکل، برخی از داروها و .. بروز پیدا می کند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیروز کبدی ( التهاب شدید کبد یا Alcoholic liver )، یک بیماری کبدی است که عموما با مصرف بیش از حد الکل، برخی از داروها و .. بروز پیدا می کند به نحوی که در کار کبد اختلال ایجاد کرده و کبد دیگر نمی تواند از عهده وظیفه خود، یعنی دفع ضایعات از خون، بربیاید .

بصورت ساده تر؛ کبد پس از هر بار صدمه دیدن، نهایت سعی خود را میکند تا خودش را التیام دهد که در این فرایند، بافت های همبند در محل زخم ایجاد شده و با تجمع آن ها، عملکرد کبد بتدریج مختلف شده بطوری که کبد در مراحل پیشرفته سیروز دیگر قادر نیست تا به خوبی کار کند و وظایفت خود را انجام دهد.

این عوامل همگی سبب بروز سیروز کبدی و در نهایت ابتلا کبد به واکنش‌های التهابی شده که رفته رفته این امر به فیبروز تبدیل می شود.

سیروز کبدی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

۱- صفراوی
۲- قلبی
۳- سوخت‌وسازی (ارثی و دارویی)
۴- کریپتوژنیک و متعاقب ویروسی یا پس از نکروز
۵- الکلی
۶-متفرقه

در این گزارش می قصد داریم مطالبی جامع و مفید را پیرامون این سوال که؛ "بیماری سیروز کبدی چیست و چه درمانی دارد؟" به شما ارائه دهیم، با باشگاه خبرنگاران جوان همراه باشید. 

بیماری سیروز کبدی چیست و چه درمانی دارد؟

علایم بروز سیروز کبدی

علائم سیروز کبدی در مراحل اولیه بسیار کم است و به تدریج به موازات آسیب دیدن هرچه بیشتر کبد، مشکلات نیز قابل توجه تر شده و بیشتر بروز پیدا می کند.

کبد در مرحله اولیه سیروز با وجود آسیب دیدن، همچنان عملکرد مناسب خودش را دارد اما هر چه بیماری پیشرفت کند، علائم آن نیز در نتیجه اختلال عملکرد این عضو نمودار می شود.

بیماری سیروز کبدی چیست و چه درمانی دارد؟

علائم سیروز کبدی عبارتند از:

خستگی و ضعف
کاهش وزن و تحلیل رفتن عضلات
کاهش اشتها
خط های قرمز کوچک (مویرگ های خونی) روی پوست در ناحیه بالای کمر
حالت تهوع و استفراغ
زرد شدن پوست و سفیدی چشم (زردی)
درد اطراف کبد
خارش شدید پوست
حمله تب و لرز
خونریزی و کبود شدگی آسان تر و بیشتر بدن، برای مثال افزایش تعداد دفعات خون دماغ شدن یا خونریزی لثه
ورم پا و مچ پا
ریزش مو
ورم شکم به دلیل انباشته شدن مایع (آب آوردن شکم یا آسیت) (اگر بیمار خانم باشد در مواردسیروز کبدی پیشرفته) باردار به نظر می رسد.

باوجود همه این موارد، بیمار با تغییر ویژگی های شخصیتی، اختلال های خواب (بی خوابی)، زوال حافظه، گیجی و دشواری در تمرکز روبه رو می شود.

بد نیست بدانید که، از این علائم با اصطلاح انسفالوپاتی کبدی یاد می شود و زمانی بروز می یابد که مواد سمی به دلیل ناتوانی کبد در خارج کردن آن ها از بدن به مغز صدمه می زنند.

بیماری سیروز کبدی چیست و چه درمانی دارد؟

راه های تشخیص سیروز کبدی

پزشکان اغلب از روی علائم بیمار و آزمایش از وجود این بیماری مطلع می شوند و گاهی نیز به اسکن و نمونه برداری از کبد روی می آورند.

آزمایش های خون:

برای ارزیابی عملکرد کبد و میزان آسیب دیدن کبد.

در این آزمایش ها میزان آنزیم های کبدی آلانین ترانس آمیناز (ALT) و آسپارتات ترانسفراز (AST) خون اندازه گیری می شود؛ چون میزان این آنزیم ها در نتیجه التهاب و نارسایی کبد (هپاتیت) افزایش می یابد.

اسکن ها و تصویربرداری ها:

سونوگرافی (التراسوند)، الاستوگرافی عبوری (آزمایشی مشابه سونوگرافی؛ که گاهی اوقات فیبرو اسکن کبد نیز نامیده می شود)، سی.تی.اسکن یا ام.آر.آی. بر روی کبد انجام می شوند تا تصاویر جامعی از کبد به دست آید یا سفتی کبد به منظور تشخیص زخم بررسی شود.

نمونه برداری از کبد:

در این آزمایش سوزن بسیار ظریفی برای تهیه نمونه کوچکی از سلول های کبد وارد بدن (معمولاً بین دو دنده) می شود. سپس این نمونه برای بررسی های میکروسکوپی به آزمایشگاه فرستاده می شود. نمونه برداری معمولاً تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی یا با بستری کردن یک روزه بیمار انجام می شود. نتیجه نمونه برداری تشخیص سیروز کبدی را، به شرط ابتلا به آن، تأیید می کند و اطلاعات بیشتری را در مورد علت آن در اختیار پزشک قرار می دهد. بااین حال امروزه گرایش روزافزونی در میان پزشکان به وجود آمده است تا به جای نمونه برداری از الاستوگرافی عبوری برای تشخیص سیروز کبدی بهره گیرند.

آندوسکوپی:

آندوسکوپ لوله ی منعطف بلند و باریکی است که در انتهای آن یک منبع نور و یک دوربین ویدیویی وجود دارد. پزشک آندوسکوپ را از درون مری (لوله بلند انتقال دهنده مواد غذایی از گلو به معده) به سمت پایین و معده هدایت می کند. تصاویر مری و معده روی صفحه نمایشی خارجی به منظور مشاهده واریس (رگ های متورم)، یعنی نشانه سیروز کبدی، نشان داده می شود.

سیستم های متعدد گوناگونی برای درجه بندی سیروز کبدی بر اساس شدت بیماری و میزان وخامت آن وجود دارد. امتیاز کودک پیو کبدی یکی از این سیستم ها است که بر مبنای معاینه و تست های آزمایشگاهی سیروز را از A (نسبتاً ملایم) تا C (شدید و حاد) درجه بندی می کند.

سیستم دیگر مدل بیماری کبد در مرحله پایانی(MELD) است که از نتایج آزمایش خون برای تعیین ضرورت پیوند سریع کبد استفاده می کند.

جالب است بدانید؛ سالانه هزاران نفر در هر کشور جان خود را به دلیل بیماری سیروز کبدی از دست می‌دهند.

این بیماری در افراد بالای 55 سال شایع‌تر است و در مراحل پیشرفته علایم مربوط به خود را نشان می‌دهد که تشخیص‌آن چندان سخت نیست.

بیماری سیروز کبدی چیست و چه درمانی دارد؟

چه خطراتی مبتلایان به سیروزکبدی را تهدید می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین خطراتی که بیماران مبتلا به سیروز را تهدید می‌کند، خونریزی گوارشی است که اغلب به دلیل پاره شدن واریس مری اتفاق می‌افتد.

تقریبا تمام خونی که از روده‌ها منشا می‌گیرند از طریق یک ورید یا سیاهرگ به کبد رفته، سپس از آنجا وارد ورید اجوف تحتانی و سپس قلب شده و در نهایت به سایر نقاط بدن منتقل می‌شود.

در بیماران مبتلا به سیروز، خون به خوبی از کبد خارج نمی‌شود و در نتیجه، خون پس زده می‌شود.

یکی از راه‌هایی که خون می‌تواند به حرکت خود ادامه داده و وارد جریان خون عمومی شود، وریدهای اطراف مری در ناحیه اتصال آن به معده است. در نتیجه افزایش فشار خون در این ناحیه، وریدها متسع می‌شوند (به اصطلاح گفته می‌شود واریس مری اتفاق افتاده است).

این واریس‌ها مستعد پاره شدن و خونریزی هستند.

پس از پاره شدن این عروق، شخص ممکن است دچار استفراغ خونی شده و یا این‌ که پس از چند ساعت تا چند روز مدفوع سیاه قیری رنگی دفع کند. بیمار باید در صورت استفراغ خونی و یا دفع خون سیاه از مقعد به پزشک مراجعه کند.

بیماری سیروز کبدی چیست و چه درمانی دارد؟

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به سیروز کبدی

سوءتغذیه در بین بیماران مبتلا به سیروز کبدی بسیار رایج است، بنابراین با رعایت رژیم غذایی متعادل می توان اطمینان حاصل کرد که بدن تمام مواد مغذی لازم را دریافت می کند.

پرهیز از غذاهای شور و اضافه نکردن نمک به غذا احتمال ورم کردن پا و شکم به دلیل تجمع مایع را کاهش می دهد.

کبدهایی که به نارسایی مبتلا هستند قادر به ذخیره سازی گلیکوژن، کربوهیدرات مولد انرژی کوتاه مدت، نبوده و در چنین حالتی چون بدن از بافت عضلانی خود برای تولید انرژی در زمان بین دو وعده غذایی استفاده می کند، عضله ها تحلیل می روند و ضعیف می شوند.

بنابراین بیمار باید پروتئین و انرژی بیشتری را از طریق رژیم غذایی دریافت کند. خوردن تنقلات سالم بین وعده های غذایی میزان کالری و پروتئین دریافتی را افزایش می دهد. همچنین صرف سه یا چهار وعده کوچک غذایی، به جای یک یا دو وعده حجیم، مفید است.

راه های درمانی بیماری سیروز کبدی

زمانی که سیروز برای کبد رخ می دهد، بیمار تصور می کند کبدش چنان تخریب شده و دیگر امکان برگشت ندارد، اما واقعیت این است که اگر عامل مسبب را بتوان درمان یا حذف کرد، بیماری فروکش کرده و امکان بازگشت و ساخت مجدد این کارخانه وجود دارد.

لازم به ذکر است که در مراحل پیشرفته سیروز، تنها گزینه درمانی پیوند کبد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۳:۰۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
سلام .بنده سیروز کبدی گرفتم تازگی متوجه شدم .البته بنده بیماری ویلسون دارم حدود 22ساله کنترل میکردم نمی‌دونم چی شده که سیروز گرفتم الان 34سالمه خیلیم ناراحت این موضوع هستم ولی بازم از ته قلبم امیدم به خدا اصلان کم نشده آخه خدای که کبد ساخته درمانشم می‌تونه پس امید به خدارو از دست ندید ممنون
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
سلام گیاهان دارویی سلام واقع در کرج داروی سیروز کبدی دارن من برای مادرم استفاده کردم و نتیجه دیدم
Iran (Islamic Republic of)
Ebrahim
۱۳:۲۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
سلام من حدود ۵ سال است که متوجه شدم که سیروز کبدی دارم وراهکاری وکسی خوب شد معرفی کند چون خسته شدم دو تا بچه کوچک دارم وتوان کار کردن هم ازم گرفته لطفا هر کس دارد میدونند چه میگم خداوند به هم شفا بده دارو دارد که کسی بر گشته کبدش فشار خون هم گرفتم کاش بچه هایم بزرگ بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
سلام دخترم سیروز کبدی دارم پا خاش خیلی ورم داره باید چه کار کنم بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام 30 ساله هستم بیشتر از همه چیز که ناراحتم میکنه این بیماری هست، ممکنه باشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۲۰:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام خانمی ۴۲ ساله هستم دارای سیروز کبدی بیشتر از همه چیز که ناراحتم میکنه قاعدگی نا مرتب و همیشه پریود هستم به دکتر خودم که میگم بعضی وقتا میگه احتمال از کبدته بعضی اوقات هم میگه ربطی به کبد نداره و باید دکتر زنان بروی دکتر زنانم رفتم یک چند باری چیزی نبوده حتی یک بار کورتاژ کردم و مشکلی نبوده درضمن طحالمم بزرگ است و بخاطره سیروز کبدی تحد نظرم ولی دیگه خسته شدم بخاطر این پریودی ها نظر شما چیست از چه چیزی ممکنه باشه لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
جلیل پرخوس
۲۲:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
س اقای دکترخوب هستین چطوری باشمامیتونم تماس بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام پدرمن ۵ماهه فهمیدیم سیروز داری بنده خدا خیلی اذیته با خیلی متخصصها درارتباط گذاشتیم ولی خب فایده ای نداشته،میشه راهنمایی کنید،چطور وقتی ابنهمه متخصص میگن سیروز خوب نمیشه شما چطور میگبن درمان داره ،ایاواقعا درمان داره،راهنمایی کنید‌
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام.. ان شاءالله هرچه زودتر بهتر بشن.. منم پدرم از عید ب بعد متأسفانه درگیر سیروز کبدیه، اما معالجه شدن و درحال حاضر وضعشون خوبه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهروز
۱۷:۲۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام
ممنون از مقاله جامع تون
میخواستم ببینم خانومی که سیروز کبدی داره و کورتون مصرف میکنه الان حدود 5 ماه هست درگیره میتونه ارتباط جنسی برقرار کنه یا امکان انتقال بیماری وجود داره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهروز
۱۷:۲۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام
ممنون از مقاله جامع تون
میخواستم ببینم خانومی که سیروز کبدی داره و کورتون مصرف میکنه الان حدود 5 ماه هست درگیره میتونه ارتباط جنسی برقرار کنه یا امکان انتقال بیماری وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
برای سی روز کبد فقط و فقط قهوه گانودرما خودمم دارم مصرف میکنم عالی میکنه کبدو برمیگردونه ب روز اولش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
عالیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۴۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
من حدود بیست ساله سیروزکبد دارم باحفظ روحیه تحت درمان مداوم زندگیم هم خیلی بهتر فقط روحیه ازدواج کردم بچه دارشدمدرمان قطعی نداره فقط تغییرسبک زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
باسلام همسرم سیروز کبدی دارندایا باشیمی درمانی معالجه می شوند
Austria
قاسمی
۰۰:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
پدرم 60سال دارن در مرحله شروع سیروز و هپاتیت دارن آیا درمانی وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۹:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام آبجی من مشکل قلبی و عروقی داره والان ۱۶ سالشه تاقبل از امسال مشکلات جدی نداشت ولی حدود دوسه ماهی میشه که دور شکمش آب اضافی آورده قبلا فقط دور چشم و پیشانی ش ورم میکرد ولی الان بیشتر اوقات پاها و لبه ی واژن ش هم ورم میکنه بادکتر قلبش هم مشورت کردم و معاینه ش کرده و گفته مشکل مربوط ب قلبش نیست پیش هر دکتر دیگه ای هم میبریمش تشخیص نمیدن علتش چیه البته اینم بگم کمبود شدید آهن داره
داروهای هم که مصرف میکنه فروزمایید۴۰ _تادالافیل۱۰_ آکسابین۱۵_لوزراتا۲۵ قرص آهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
۱۵ سالمه سیروز کبدی دارم
خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام سال 97پدرم به این درد دچارشد هیچ کاری براش نکردن رسماتو بیمارستان جوابش کردن بعدازده روز فوت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان عزیزمن تواین صفحه تاب میخوردم ونظرات شما اکه خواندم خیلی ناراحت شدم... فقط یچیز میگم خدابه همه ی بیماران کبدی کمک کنه....... ایشالا همتون زودشفاعت بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۱:۳۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سلام من دوهفته پیش مریض شده بودم لسهال گرفته بودم با درد شدید و یه هفته طول کشید خوب شدم بعدش هم ریزش مو کم اشتهایی کاهش وزن و خارش و سوزش و جوش های پوستی دارم و همچنین زردی رنگ پوستم و خارش چشم دارم میشه بگین علتش چیه لطفا؟
مامانم هم میگه تو دوران نوزادی زردی گرفته بودی
Iran (Islamic Republic of)
افی
۰۶:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام ۲۷سالمه از ۱۹سالگی دچار بیماری شدم
من ۸سال هپاتیت اتویمیون خود ایمنی داشتم تحت درمان بودم گفتن خوب میشه
الان یکسال به سیروس کبدی دچارم همش شکمم آب مباره واقعا خسته شدم به جنون رسیدم دیگه حتی بیمارستان طالقانی تو لیست پیوند
ولی خبری نیست
این آب شکم واقعا منو اذیت می‌کنه
از زندگی از بچه هام دور شدم دوتا بچه دارم
نمیتونم بلند بشم
دو روز یکبار شکمم آب میاره
بخدا دیگه تحمل این همه درد سخته شده برام
امیدوارم همه که دچار این بیماری هستن که من واقعا میتونم درکشون کنم
خوب بشن بر گردن کنار خانوادشون

بیمارستان طالقانی تهران بهترین دکترای گوارش داره
وآقای دکتر ربانی از شیراز اومده دکتر جراح پیوند کبد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی اشخاصی
۱۴:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
مصرف ژل رویال شمارا شفا میدهد
اما باید تماس بگیرید راه درست مصرف کردنش را عرض کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
حتما به پزشکان معتبر طب ایرانی بروید بسیار بسیار درمانشان کارساز هست ما تجربه کردیم (اسم پزشک را نمی آورم که فکر نکنید تبلیغ می خواهم بکنم) البته کمی درمانش سخت است و باید کمر همت ببندید و روش درمانی شان را مجدانه پیگیری کنید ولی ان شاءالله در نهایت از شر قرصهای طب نوین راحت می شوید و سلامتی کاملتان را بدست می آورید ان شاءالله
Netherlands
اعظم نامی
۱۲:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من کبدم چرب داری صورتم لک انداختی بی حوصله میشم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۰:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام منن چندسالیه به این مریضی مبتلا هستم پارسال رفتم دکترازمایشاتو که دید گفت تا۵سال کبدت برات کارمیکنه.من دردام این اواخر زیاد شده راهنماییم کنید.همش کیسه اب گرم میزارم.دوتا دختر کوچیک دارم بخاطراونا دوس ندارم طوریم بشه.ازدرد هم خیلی خسته شدم.دیگه طاقت درد ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام میشه آدرس و شماره بدین مادرم حالش خوب نیس سیروز کبدی دارن ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ممنون برای مطالب مهمتون من 28 سالمه به سیروزکبد مبطلا شدم قبلش دارو تیروئید مصرف کردم به هم ربط دارد ممنون ميشم جوابمو بدین‌
Iran (Islamic Republic of)
اباذر اوشلی
۱۳:۴۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
چطوری باید سیروز کبدی را درمان کرد لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
پدرم
۲۳:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
پدرم سه روز پیش بر اثر سیروز کبدی فوت کرد بستگی داره از چه راهی مبتلا شده باشی اگه هپاتیت سی باشه درمان نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ۲۸ سالمه وسیروز کبدی دارم وخیلی نگران هستم لطفا راهنمایی کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی نجفیان
۲۲:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
من پدرم سیروز کبدی داره اوضاعش خوب نیست کسی میتونه کمکم کن این شمارمه هرکسی میتونه دکتری یا راهنمایی تورو خدا کمک کن ممنون
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سیروز کبد. 70در صد باشه چقدرجای امیدواری داره ایا خوب ميشه لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
sp
۱۹:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
کسی که سیروز داشته باشه راهی برای درمان نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسميان
۰۹:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام دكتر همتي خدود ٢٠ روزه متوجه شدم پسرم سيروز كبدي داره نابود شدم .دكترش بعد تشخيص قرص تنوويرشاري٣٠٠داده تا مجدداً آزمايش بگيرمآنزيمها پايين اومدن با دارو بيماري رو كنترل كنيم . پسرم ٣٨ سالشه . اول اميدم بخدا بعد به راهنمايياي شما . درضمن هيجكدوم از علائم بيماري و نداره .يكبار در نوزادي و يكبار در كودكي يرقان گرفت . اگه راهنمايي كنين ممنون ميشم.واسه درمانش به زور سرپام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۸
شوهر من الان دوساله پس از یکسال سیروز کبدی فوت کرد
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۲۰:۲۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
من الان سه ساله که سیروز کبدی دارم تولیست پیوند هم هستم فقط میدونم این بیماری به مرور زمان میکشه
Czechia
فاطمه
۱۵:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
چهاار سال است سیروز کبد دارد شکم وبدن اب اورد حواسش خوب نیست وتخیل دارد
Ukraine
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام خواهش میکنم آدرس دکتر همتی بدین
United States of America
فاطمه
۲۲:۳۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
سلام توروخداکمک کنیدمادرم کلارتگ چشماش زردوپوستش هم زردخیلی هم کم اشتهاه اصلانمیتونه چیزی بخوره کبدش مشکل داره چکارکنم حتی نمیتونه بلندشه
Iran (Islamic Republic of)
زهره مودت
۰۴:۴۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
مامانم این بیماری رو داره تازه فهمیدیم رنگش کلا زرد شده توروخدا اگه درمانی هست یا اگه دکترخوبی هست بهم معرفی کنید دارم دیونه میشم مامانم خیلی جوونه خیلی نگرانشم توروخدا کمکم کنید راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد خون
۱۲:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دوست عزیز باید به دکتر مراجعه کنی بهترین دکتر کبد خاورمیانه
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
سلام شوهرخالم دیروز فوت شدن بخاطر بیماری کبد گوش درد داشتن خارش کمرداشتن این علائم هاچندسالی بود یک ساله دل درد وخونریزی داشتن ...بدترین چیز واسه کودک خوردن مسکن بخاطردرد وگذاشتن کیف آبجوشه ...هیچ وقت اینکارو نکنین ....میگفتن میشه پیوندکبدزد از دخترش یا داداشی هاش...ولی دوهفته دیراقدام کردن....انشالله که همه مریض هاشفا پیداکنن
Iran (Islamic Republic of)
دییقه
۲۳:۰۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
۲ابان چهلم‌مادرشوهرمه‌که بخاطر سیروز‌کبد از دنیا رفت.تیرماه۹۷پیوند شد شهریور۹۸ از دنیا رفت......سیروز درمان‌نداره.حتی بعد پیوند هم همش۲ماه حالش‌خوب بود بعد اون هررررررر شبببببببب و روز و لحظه وساعت بیمارستان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام خواهرم سیروز کبدی داره دوتاهم بچه کوچیک داره چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۷:۴۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام پدرم سی روز کبدی و واریس دارن توروخدا کمکم کنین برای درمانش
Iran (Islamic Republic of)
معصگمه
۱۱:۲۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
سلام ببخشید من مادرم 14 ساله متوجه شدیم هپاتیت ب داره تو این مدت دارو مصرف میکردن جدیدا متوجه شدیم دچار سیروز کبدی شدن مشکل کلیوی هم دارند
من دارم دیوونه میشم میخواستم بدونم آیا راه درمانی وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
هدی
۱۱:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام، جهت شروع درمان سیروز کبدی به کجا مراجعه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۰:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام خام گیاه خاری تنها راه درمانه
Denmark
امیر علی
۲۲:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام . آقای دکتر همتی لطف کنید آدرس بفرمایید چون خواهر من خطر پیوند کبد رو داره . آدرس بفرمایید لطفا تا برای مداوا اقدام کنیم
Iran (Islamic Republic of)
درمان دارد سیروس
۰۰:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
نظری ندارم اگه درمان نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
با سلام من هم حدود دو سال سیروز کبدی دارم اصلا نگران نباشید فقط باید رژیم غذایی بگیرید واصلا کارهای که شمارو خسته می کنه انجام ندید واستراحت کامل داشته باشید در ضمن همیشه توکل به خدا داشته باشید موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۰:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
پدر من سیروز کبدی داشتن خیلی دیر متوجه شدیم وقتی که پدرم قلوب قلوب خون بالا آورد فهمیدیم سیروز کبدی دارن و متاسفانه ۳ روز بعد از دنیا رفتن اگه زود متوجه بشین به راحتی درمان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من چند روزه حالم خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
Mahsa
۱۴:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام
مادر من اردیبهشت سال گذشته عمل کیست هیداتیک کبد انجام دادن الان چندماهیه که میگن احساس میکنن مایعی تو شکمشون جمع شده،تحقیق کردم و متوجه شدم بیماری اسیت در اثر اسیب های کبدی همچون سیروز یا نارسایی کبد اتفاق میوفته،ایا اسیب کبد همچون انجام عمل جراحی هم میتونه باعثش باشه؟؟خیلی نگران شدم توروخدا جوابمو بدید
درضمن وقتی مایعات کم بخوره احساس جمع شدن مایع رو کمتر داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
وای بیماری خیلی بدیه پدر من هم دچارش شده بسیار شدید دیگه خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدي مقدري
۱۶:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
براي درمان سيروز چند تا توصيه دارم كه روي همه جواب ميده و چنانچه هر كس بطور كامل ، تاكيد ميكنم بطور كامل اونها رو رعايت كنه ظرف مدت يكسال تمام مشكلات مرتبط با كبدش برطرف ميشه و كبدش مثل كبد يك نوزاد سالم و سرحال ميشه :
١- حذف كليه ي غذاهاي آماده ، فست فود و سرخ كردني از رژيم غذايي روزانه و جايگزين كردن آنها با سبزيجات تازه مثل ، گوجه فرنگي ، كلم پيچ ، كلم بروكلي ، كدو سبز ، لوبيا سبز ، هويج ، اسفناج ، كرفس ، كاهو و خيار
٢- خوردن آب بصورت : نيم ساعت قبل از غذا و ٢/٥ ساعت پس از غذا ، همچنين خوردن بين ١٠ تا ١٦ ليوان آب در طول روز
٣- حذف كامل كربوهيدراتهاي ساده و چربيهاي اشباع از رژيم غذايي و جايگزيني آنها با كربوهيدراتهاي پيچيده و چربيهاي مونو ( كربوهيدراتهاي ساده و چربيهاي اشباع شامل : انواع قند ، شكر ، شكلات ، آب نبات ، نان سفيد ، نان باگت ، برنج سفيد ، انواع شيريني جات قنادي ، انواع كيك و كلوچه و بيسكوييت ، روغن نباتي هيدروژنه ، روغن مايع ) ، ( كربوهيدراتهاي پيچيده و روغنهاي مونو شامل : نخود ، لوبيا ، عدس ، سيب زميني كبابي و يا آب پز ، جوي دو سر پرك ، انواع نان سبوس دار مثل سنگك و ... ، برنج قهوه اي ، روغن زيتون طبيعي ، روغن كنجد به مقدار بسيار كم ، عسل ، انواع آجيل مثل بادام ، فندق ، گردو و بادام زميني )
٤- حذف كامل انواع سس قرمز و سفيد و مايونز از رژيم غذايي ، حذف قهوه و چاي و انواع نوشابه و دلستر از رژيم غذايي ، مصرف بسيار ناچيز نمك و حذف كامل خيارشور از رژيم غذايي
٥- مصرف بيشتر مواد پروتئيني كم چربي بصورت آب پز مثل سينه ي مرغ و يا سينه ي بوقلمون ( ١ يا ١/٥ گرم پروتئين به ازاي هر كيلوگرم از وزن بدن آنهم در صورت نداشتن مشكل كليوي )
٦- پياده روي روزانه به مدت ٤٥ دقيقه بدون حتي لحظه اي توقف و نوشيدن ١/٥ ليتر آب پس از پايان پياده روي
٧- در صورت بالا بودن وزن ، كاهش آن بصورت آرام آرام و از راههاي درست و اصولي و پرهيز از كاهش وزن بصورت دفعي
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۶:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۸
با سلام
ممنون از اطلاع رساني مفيدتان،من پدرم مبتلا به سيروز كبدي پيشرفته است، از دوستاني كه اعلام كردند امكان بازگشت و تميز شدن كبد وجود دارد خواهش ميكنم شرايط دريافت اطلاعات در اين مورد را اعلام كنند، اقاي همتي لطف كنيد امكان ارتباط گرفتن را بفرماييد ، دوستان ديگر هر كسي از ان دوره ١ ماهه پاكسازي كبد اطلاعي داره مرحمت كند مرا راهنمايي كند.
سپاسگزار
Iran (Islamic Republic of)
علیه
۲۲:۱۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
سلام من سیروز دارم.علائمی مثل خارش کف پا در ابتدا داشتم بعد تیره شد ن پوست.ضعف وبیحالی.کم اشتهایی.و واریس مری.درد در بعضی مواقع زیر دندنه راست. آزمایش خون .آنزیم کبدی بالا بود.پلاکت خون پایین.سونوگرافی کبد چرب .سنگ صفرا.باید چه کار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۸
واقعا اگه راهی داره واسه درمان کبد لطفا بهم اطلاع بدید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
خانم موسوی
۱۷:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۸
خیلی عالی بود فقط لطف کنین ادرس این دکترا بهمون بدین
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۵:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۸
سلام مادرم سیروز کبدی داره حالش خوب نیست تورو خدا کسی راه درمان داره بگه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سلام من صورتم خیلی جوش زیرپوستی داره تب لرز دارم خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۸
رو ب فوتم بر اثر سیزوز کبدی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
پدرم دچار سیروز کبدی شده و پوست بدنش کاملا زرد شده هم تخم چشماش . لطفا برای رضای خدا من رو راهنمایی کنید که چه کاری کنم تا بهبودی حاصل شود.
Iran (Islamic Republic of)
......ف.
۰۱:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام.خواهرمن سی چهارسال براثرسیروس کبدی فوت شد.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۳:۴۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام . به پزشک مراجعه و احتمالا باید بستری شوند. من خودم همین شرایط راداشتم ده شب بیمارستان بستری شدم و بعد از مرخص شدن رژیم غذایی خود را کاملا عوض کردم. الان هم هشت ساله که دارو مصرف میکنم و تحت کنترل پزشک هستم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۱:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۸
د رسیروز کبدی در چه صو رتی نیاز به عمل پیوند دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر همتی لطفآآدرستونو بهم بدین پسر خالم سیروز کبدی داره چند ماه هست دکتر میره ولی تآثیری نداشته
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
سیروز کبدی را با طب اسلامی به راحتی درمان کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام اقایی دکتر خواهشن جواب بودید پدرم مریضه این مریضی کلا ضعیفش کرده دیگه توان راه رفتن نداره پیوندم گفتن بدنش دوام نمی اره واقعا اگه راهی هست بگید جوابش کردن تا اخر عمر دعاتون میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
التماستون میکنم اگه درمانی برای سیروز دارید بگید
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۰۸:۴۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
پسر خاله من سیروز کبدی داره دکترش میگه کبدش کوچیک شده تو رو خدا بگین درمان داره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهین محمدامینی
۰۰:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
من ۳۵سالمه دوتابچه دارم ۳ماهه فهمیدم سیروس کبددارم خیلی ناامیدشدم وضع مالی خوبی ندارم کسی راهم ندارم کمکم کنه توخدااقای دکترکه گفتیددرمان۳۰روزه داریبخاطرخداوبچه هام کمکم کنیدتادرمان شم
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۶:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
من برادرم به علت بیماری سیروز فوت کرد ولی عاملی مثل مصرف دخانیات اونو از پا در آورد رژیم گرفت ولی با اعتیادش خودشو نابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
دکتر گیاهی که درمان سیروز کبد در سی روز دارد آدرسش کجاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
ایاواقعاسیروزکبدی درمان داره؟؟؟؟ بهترین راه درمانش چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م س
۱۸:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آره عزیزم تمام بیمایها در طب اسلامی با نسخه های آیت الله تبریزیان درمان می شوند به امید خدا باید سبک زندگی اسلامی در پیش بگیرید و رعایت کنید ونمایندگیهاش در همه شهر ها هست در اینترنت جستجو کنید.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۲:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
سلام .کسایی ک سیروز کبدی دارن اینایی ک میگم رعایت کنن تو یک ماه بهتر و چند ماه کاملا برطرف میشه .اول . قانون نوشیدن آب نیم ساعت قبل غذا و دو ساعت بعد غذا یعنی مابین غذا یا بلافاصله بعد غذا اب ننوشین دقیقا به روشی ک گفتم آب بنوشید.روزانه فقط ۶ لیوان آب بنوشید .اب یخم به هیچ عنوان ننوشین .و همچنین به هیچ عنوانم سر پا آب ننوشین .همیشه بشینین و جرعه جرعه بخورین . عمل بازدمو فقط با بینی انجام بدین با دهن به هیچ عنوان انجام ندین چون مشکل آریتمیه قلبی پیدا میکنین .میوهای طبع سردو تر و سردو خشک بخورین مثل کاهو خیار انار الوی خشک گوجه سبز خود گوجه سبز زردالو شلیل الو بخارا لیمو ترش لبمو شیرین هلو .... و به هیچ عنوان نمک نخورین . ادویه جاتم تا ی مدت نخورین بعدشم خیلی خیلی کم زرچوبه اینم فقط واسه اینکه مشکل لخته شدنه خونو پیدا نکنین چون ادویه جات کارشون لخته شکنیه .این بلایی ک سر خودم اومدو نمیدونستم . کلن سیروز کبدی به سراغ کسایی میاد ک اب یخ میخورن و زیاد اب میخورن .آبو سر پا میخورن . و همچنین به غذاهای تند مزاج گرم مزاج و به اجیل جماعت علاقه بسیاری . کلن سراغ ادمای گرم مزاج میاد
Iran (Islamic Republic of)
سونیا
۱۰:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من شوهرم سیروزداره وتولیست پیوندهستش،الآنم قصدبارداری دارم میشه وبچه مشکل نخواهدداشت
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۱۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام ماددرمنم دچارسیروزشده لطفا راههای درمانوبگین من شنیدم سلول درمانی راه درمانش هس ایا این واقعیت داره؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۹:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
به طب اسلامی مراجعه کنید
آیت الله تبریزیان
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۹:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
آیا درمانی وجود داره ، قطعی؟!
Iran (Islamic Republic of)
کنعانی
۱۴:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
سیروز کبدی هم درمان داره ورزش ورزش ورزش وغذاهای بدون نمک وچربی و امید به خدا رو از دست ندادن
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۱۵:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام مطالب جامع و خوب بود
متشکرم
سوال، پیوند کبد، درمان قطعی سیروز کبدی هست؟! یا احتمال بروز خطر وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۲۱:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام.. من امروز استفراغ خونی داشتم و نگران شدم بعد از سونوگرافی فهمیدم کبدم دچار سیروز کبدی خفیف شدم خیلی نگران شدم و وقتی هم نظرات شما رو خوندم کلا نا امید شدم نمیدونم شاید بیماری خطرناکی باشه ولی انقدر رک تو نظرات ننویسید که اخرش مرگه.. خداییش من قالب تهی کردم نظرات و دیدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
یک بیماری خاموشی هست که فعلاً هیچ دارویی نمیتونه جلوی پیشرفتش رو بگیره.فقط و فقط پیوند، اونم اگه شانس بیاره زنده بمونه،من که پدرم این شانس رو متاسفانه نداشت،هرکی میگه با دارو گیاهی و شیمیایی خوب میشه دروغ میگه
Iran (Islamic Republic of)
پریسا بابایی
۱۱:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
با سلام به همگی بیماری سیروز کبدی متاسفانه وقتی داره تو بدن پیشرفت میکنه خیلی علایم اذیت کننده ای نداره فقط در حد ضعف و بی حالی ولی یکدفعه ادم می اندازه لطفا تا سرپا هستید بدنبال درمان و... رژیم غذایی... پیوند باشید . واقعا مریضی خاموشه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۳۴ ۲۵ دی ۱۳۹۷
من 24 سالمه تازه نامزد کردم .من و نامزدم عاشقانه با هم نامزد کردیم طوری ک حاضریم براهم جونمونم بدیم
مدتی بود ک رفتارش عوض شده بود همش پرخاش میکرد کلی طول کشید تا فهمیدم مریض شده
سیروز کبدی داره
ب دلیل مشکلاتی ک براش پیش اومده چندین ساله ک داروهای مسکن و قرص های ارامبخش میخورده 32 سالشه الان اما کلا داغون شده
ازم خاسته که از زندگیش برم بیرون
میگه دکتر جوابش کرده گفته 90 درصد کبدش الوده شده و کمتر از 9ماه زنده س .دارم دیوونه میشم
تورو خدا راهنماییم کنین
ایا سیروز کبدی درمانی داره؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۱:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام سارا جان.کی گفته سیروز کبدی درمان نداره.اصلا نگران نباش من بهت قول میدم خیلی راحت درمانش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۱:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
اگه خدایی نکرده کبدش ازکارهم افتاده باشه بطور کامل درمان میشه و سالم سالم میشه.هرکی میگه درمان نداره اطلاعات کافی درباره سیروز نداره.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۰:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام.جناب آقای دکتری که گفتید درمان گیاهی دارید.لطفا اطلالات تماس بدهید
Iran (Islamic Republic of)
همتی
۱۲:۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
با سلام خدمت دوستان
بنده دکتر هستم، مدت ۲۰ سال هست که در زمینه اثر درمانی گیاهان دارویی تحقیق می کنم، ترکیبی گیاهی جهت درمان مشکلات کبدی از قبیل: Bili (T, D)، آنزیم های کبد و سیروز کبد تهیه کرده ام که به صورت تضمینی در مدت ۳۰ روز بیمار را از خطر پیوند کبد نجات داده و عملکرد کبد را به شرایط عادی بر می گرداند.
Iran (Islamic Republic of)
عامری
۲۳:۴۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
سلام مادر من چند سالی هست مشکل نارسایی کبد داشت که ما چند روزی هست متوجه شدیم بعد از اسکن اخر دچار سیروز کبدی شده ایا درمانی براش وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۱۵ ۳۰ دی ۱۳۹۷
جان عزیزت اقای دکتر مشخصات و ادرس بدین من دارم واقعا سکته میکنم از ترس من امروز فهمیدم مامانم این مریضیو داره خیلی منو ترسوندن
Netherlands
جودکی
۰۷:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
با عرض سلام و خسته نباشید در مورد اثر درمانی داروی گیاهی که اشاره کردید واقعا جواب مید... من پدرم بیمار است و در مراحل انجام آزمایشها هستیم منتظر جواب فیبرو و مابقی آزمایشها هستیم ولی در مورد سنوگرافی سیروز کبدی تایید شده و هپاتیت c هم داره در جوانی بدلیل استفاده زیاد از الکل دچار شده حالا واقعا درمان میشه ایشون 68 سالشه ممنون میشم پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۰:۵۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
من سیروس کبدی دارم دکتر گفته تهالم هم بزرگ شده بیماری لوپس هم دارم از آقای دکتر میخوام راهنمایان کنه خیلی ناراحتم میترسم آیا درمان میشم
Afghanistan
رامین
۱۲:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر من شماره تماس یا چیزی را از شما میخوام که با شما ارتباط برقرار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
باسلام حدودشش ماه هست که فهمیدم بیماری سیروزکبدی دارم یک نوع قرص مصرف میکنم ماهی یکبار ازحلال احمرتهیش میکنم اما پیشرفتی دردرمانم نشده لطفا راهنمایی وکموم کنید
Iran (Islamic Republic of)
آذرنيا
۱۵:۰۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
باسلام لطفا شماره تماس را بفرستيد
Iran (Islamic Republic of)
نژاد
۱۱:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
چطوری میشه از تجربه شما استفاده کرد؟
Australia
محسن
۰۸:۴۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
باسلام و تشکر از مطلب کامل و مفیدتون
آیا از دلایل ایجاد سیروز کبدی میتونه یک جهش خونی باشه و آیا بالارفتن پلاکت خون هم از عوارض این بیماری است؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
خیلی‌خوب‌بود