مدیرکل راهداری استان همدان؛

15 مدرسه حاشیه راه های استان ایمن سازی شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ایمن سازی فیزیکی 15 مدرسه حاشیه راه های استان خبر داد.

15 مدرسه حاشیه راه های استان ایمن سازی شدند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: این اقدام به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس حاشیه راه، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی انجام شده است.

وی، بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان را از دیگر اهداف عنوان و خاطرنشان کرد: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می شود.

رودباری با بیان اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند، یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل راهداری استان همدان افزود: این ایمن سازی شامل بیش از 4 هزار متر نوار لرزاننده، 280 متر کانال عابرین پیاده، 120 لگوی کف نوشته و 60 عدد تابلو مدارس است.

رودباری به آموزش و توزیع اقلام به منظور ارتقا ایمنی دانش آموزان به میزان 5 هزار نفر ساعت آموزش در 25 مدرسه روستای هدف سطح استان اشاره و بیان کرد: توزیع کیف، کتابچه های ایمنی و دفترچه با طرح ایمنی با همکاری پلیس راه استان، دهیاری ها و آموزش وپرورش از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی، همچنین آموزش و توزیع اقلام به میزان 5 هزارو 600 نفر ساعت برای ارتقا ایمنی کاربران جاده ای را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و ابراز داشت: این آموزش در 35 روستای هدف سطح استان انجام شد.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور کلاه ایمنی موتور سواران، کتابچه های ایمنی، شبرنگ های مختلف ایمنی و جلیقه شبرنگ فسفری توزیع شده است.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه، کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد امداد خودروهای دارای مجوز این اداره کل و کارخانه های تولید کننده خودرو با بیش از 110 دستگاه در سطح استان را از دیگر اقدامات عنوان و اظهار کرد: کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد 6 مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین، کنترل و نظارات کرویدوری تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی جاده ای به  ویژه بخش مسافری به شکل مستمر، کنترل و نظارات مدیران فنی شرکت ها، صدور و نظارت وکنترل بر صدور پروانه های ترافیکی استان و نظارت و صدور اعمال جرائم اضافه تناژ و صدور برگه ترخیص از دیگر اقدامات اجرایی اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل است.

انتهای پیام/ د

مدارس حاشیه راه همدان ایمن سازی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.