کاهش قیمت نفت/ طلا گران شد

احتمال کاهش تولیدات نفتی ایران و ونزوئلا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال احتمال افزایش سطح تولید نفت کشورهای عضو اوپک در پی احتمال کاهش تولیدات نفتی ایران و ونزوئلا، بهای طلای سیاه با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 43 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، 79 دلار و 14 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت هفته گذشته به 80 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بالاترین سطح از نوامبر 2014 محسوب می شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 25 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، به 71 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا هم روز گذشته به 72 دلار و 83 سنت رسیده بود که این بالاترین سطح از نوامبر 2014 است.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: اگر تحریم های آمریکا علیه ایران اعمال شود، کشورهای عضو اوپک مجبور هستند نفت بیشتری تولید کنند.

گزارشها حاکی از آن است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است به دلیل نگرانی از کاهش ذخایر نفتی ونزوئلا و ایران، مجبور به تولید نفت بیشتری شود. به دنبال خروج آمریکا از برجام، این نگرانی ها وجود دارد که کاهش احتمالی صادرات نفتی ایران منجر به افزایش بیش از حد قیمتها شود.

سطح تولید نفت ونزوئلا هم به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، با کاهش همراه بوده است. آمریکا قصد دارد تحریم های نفتی علیه این کشور اعمال کند.

در پی ثبات در ارزش دلار آمریکا و نامشخص بودن نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1293.53 دلار رسید.

ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با ثبات همراه بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم روز گذشته درباره دستیابی به پیشرفتهایی در مذاکرات تجاری با چین ابراز امیدواری کرد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار