کمک غیر مستقیم اروپا و آمریکا به درآمدزایی داعش در افغانستان

گروه تروریستی داعش  در افغانستان در حالی سالانه صدها هزار دالر از استخراج معادن افغانستان درآمد زایی می کنند که آمریکا و اروپا مشتری اصلی مواد قاچاق آنها هستند.

کمک غیر مستقیم اروپا و آمریکا به درآمدزایی داعش در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمپین گلوبال ویتنس با انتشار گزارشی اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش  در افغانستان در حالی سالانه صدها هزار دالر از استخراج معادن افغانستان درآمد زایی می کنند که آمریکا و اروپا مشتری اصلی مواد قاچاق آنها هستند.

بر اساس این گزارش، سالانه حجم وسیعی از سنگ های قیمتی و همچنین «تالک» که توسط داعش افغانستان از منابع طبیعی این کشور استخراج می شوند، ابتدا به پاکستان و از آنجا به اروپا و آمریکا ارسال می گردند.

گفته می شود که پاکستان بیش از یک سوم واردات آمریکا از تالک را به خود اختصاص داده است.

بر این اساس، اروپا و آمریکا به صورت غیر مستقیم قسمتی از منابع مالی گروه تروریستی داعش در افغانستان را تامین می کند و به افزایش درآمد گروه‌های افراطی در این کشور کمک می نماید.

در حال حاضر داعش در حال جنگ برای به دست آوردن کنترل معادن در ننگرهار است. ننگرهار در مرز با پاکستان قرار داشته و دارای ذخایر عظیم تالک و دیگر موادمعدنی مانند سنگ مرمر و کرومیت بوده و در مسیر قاچاق موادمخدر قرار دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار