مدیرکل کار،رفاه و تأمین اجتماعی استان قم عنوان کرد؛

اولویت‌های اصلی درسال ۹۷ کاهش نرخ بیکاری است

کاویانی گفت:کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های سال ۹۷ است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مصطفی کاویانی،مدیرکل کار،رفاه و تأمین اجتماعی استان قم،دردومین جلسه ستاد اقتصادمقاومتی درسال جدیدکه درسالن جلسات استانداری برگزار شد،گفت:کاهش نرخ بیکاری از اولویت‌های اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های سال 97 است.

مدیرکل کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان قم با تأکید بر کاهش نرخ بیکاری استان در دو سال گذشته افزود:در سال 95 نرخ بیکاری قم 11.2 درصد بوده که در سال 96 به 10.9 درصد کاهش پیداکرده است.

مدیرکل کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان قم تسهیلات پرداخت‌شده در بخش اشتغال خانگی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: حمایت از اشتغال خانگی از محورهای اصلی فعالیت در سال 96 بوده است، در بخش اشتغال خانگی استان قم درمجموع 6 میلیارد 360 میلیون تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های استانی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری گفت:در سال 97 پیش‌بینی می‌شود با ثابت ماندن نرخ 36 درصدی مشارکت، 14 هزار و 200 شغل جدید ایجاد شود و نرخ بیکاری نیز به زیر 9 درصد کاهش پیدا کند.

کاویانی با اشاره به تسهیلات محقق شده تبصره 18 در استان قم در سال 96 تأکید کرد:در مبحث پرداخت تسهیلات تبصره 18، درمجموع 11 میلیارد و 950 میلیون تومان تسهیلات در استان قم شده است.

وی با انتقاد از پرداخت ناچیز تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم بیان کرد:در بخش اشتغال روستایی 2 میلیارد و 350 میلیون تومان تسهیلات در سال قبل پرداخت‌شده که رقمی بسیار ناچیز و اندک است.

کاویانی با ابراز تأسف از رتبه استان قم در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یادآورشد: استان قم در مبحث ارائه تسهیلات روستایی و میزان پرداخت اعتبارات مربوطه رتبه آخر در کشور را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم نیز بیان کرد: در گسترش و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید مباحث زیست‌محیطی به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

تورج همتی با اشاره به ایجاد چند ناحیه صنعتی جدید در استان قم تأکید کرد: 5 ناحیه صنعتی جدید به‌زودی به نواحی صنعتی استان قم اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ ح

۱۴ هزار و ۲۰۰ شغل جدید در استان قم تا پایان امسال ایجاد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار