بروز علائم آسیب مغزی در یک دیپلمات آمریکایی حاضر در چین پس از شنیدن صداهای «غیرعادی»

سفارت آمریکا در چین اعلام کرد یک دیپلمات آمریکایی که صداهایی غیرعادی شنیده بود، دچار آسیب خفیف مغزی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی بروز نشانه‌های آسیب مغزی خفیف یک کارمند سفارت آمریکا در چین پس از شنیدن صدایی «غیرطبیعی»، این سفارتخانه برای شهروندان آمریکایی حاضر در چین هشدار سلامتی منتشر کرد. این حادثه، یادآور رخدادی مشابه برای دیپلمات‌های آمریکایی در کوباست.

یک سخنگوی سفارت آمریکا در چین گفت یکی از کارمندان این سفارت در شهر گوانگژو دچار آسیب مغزی خفیف شده است. وی افزود مقامات آمریکا و چین در حال بررسی این مسئله هستند.

سفارت آمریکا در هشداری که برای شهروندان آمریکایی در چین منتشر کرد، اعلام کرده است دلیل بروز این علائم و این‌که آیا موارد مشابه دیگری در چین مشاهده شده است، همچنان مشخص نیست.

آمریکا سال گذشته اعلام کرد 24 دیپلمات آمریکایی به همراه خانواده‌‌هایشان قربانی حمله‌ای عجیب شدند که آن‌ها را دچار علائمی مانند آسیب مغزی کرده است. 10 دیپلمات کانادایی و افراد نزدیک به آن‌ها نیز در کوبا دچار چنین مشکلاتی شده اند.

در هشدار سفارت آمریکا در چین آمده است این دیپلمات «به تازگی از شنیدن صداهایی مبهم، نامحسوس و در عین حال غیرعادی و نیز احساس فشار گفته بود.»

در این پیام آمده است: «دولت آمریکا این گزارش‌ها را جدی قلمداد می‌کند و کارمندان رسمی خود در چین را از این مسئله آگاه کرده است.»

همچنین در این هشدار از شهروندان آمریکایی درخواست شده است: «در صورتی که هنگام اقامت در چین، دچار هرگونه احساس حاد در حس شنوایی همراه با شنیدن صداهای بلند و غیرعادی شدید، به دنبال منبع آن نباشید. به جای آن، به محلی منتقل شوید که صداها در آنجا به گوش نرسد.»

وزارت خارجه چین تا زمان انتشار این مطلب درباره این حادثه اظهارنظر نکرده است.

یک پزشک وزارت خارجه آمریکا در ماه ژانویه در مجلس سنای این کشور گفت قربانیان آمریکایی حمله مشکوک در کوبا اعلام کرده اند نخستین علائم کسالت خود را پس از «شنیدن صداهای غیرعادی و احساسات شنوایی عجیب» مشاهده کرده اند.

برخی از این قربانیان دچار سردرد، از دست دادن حس شنوایی، گیجی و از دست دادن قابلیت شناختی شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار