خروج زمین‌های پارک ملی بختگان از دست زمین خواران

۴ هزار متر مربع از زمین‌های پارک ملی بختگان از متصرفان بازپس گرفته شد.

زارع مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: ۴ هزار متر مربع از زمین‌های ملی در محدوده پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان در حوزه شهرستان ارسنجان از دست متصرفان خارج شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۴ هزار متر مربع از دست متصرفان خارج شده است.

یکی از مسائل عمده و موضوعات مهم و قابل توجه در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست وجود تعارضات موجود در مرز‌های مناطق به ویژه در مجاورت اراضی روستایی و زمین‌های کشاورزی بوده است.

گرانی زمین، جاذبه‌های طبیعی، کمبود نیروی محیط بانی، نبود رونق اقتصادی و سودجویی از مهم‌ترین عوامل تصرف پارک‌های ملی و اراضی مناطق تحت مدیریت محسوب می‌شود.

شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۳۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ن

بازپس گیری زمین های ملی از دست متصرفان در فارس

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امراله مهماندوست
۰۶:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
اینجانب از علاقه مندان به مطالعه احداث کانال سراسری برای کشتی رانی از دریای عمان یا خلیج فارس در جنوب کشور ایران تا دریاچه بزرگ خزر در شمال کشور ایران هستم. این پروژه خیلی بزرگی برای کشور بزرگ ایران است
Iran (Islamic Republic of)
امراله مهماندوست
۲۱:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
حرف اینجانب از کودکی این بوده است که مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را بگیرم و مقصد پائیزی زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل نمایم.
آخرین اخبار