کره جنوبی در حال بررسی درخواست از کره شمالی برای شرکت در مذاکرات دو کره

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد در حال بررسی تماس با پیونگ‌یانگ به منظور ادامه گفتگو‌های مقامات بلندپایه دو کره است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد سئول در حال بررسی درخواست از کره شمالی برای ادامه مذاکرات در سطح مقامات بلندپایه دو کشور است که در پی برگزاری مانورهای نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی، لغو شده اند.

یک مقام از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت در حالی که طرف کره جنوبی همچنان تاریخی برای برگزاری مذاکرات با همسایه شمالی خود اعلام نکرده است، این کشور می‌تواند بار دیگر برای برگزاری مذاکرات میان مقامات عالی‌رتبه دو کره با پیونگ یانگ تماس بگیرد.

قرار بود نشست سران بلندپایه سئول و پیونگ یانگ در روزهای گذشته برگزار شود. این در حالی است که کره شمالی با اشاره به مانورهای مشترک هوایی کره جنوبی و آمریکا، برگزاری این جلسات را لغو کرد.

نزدیک به 100 هواپیمای جنگی، از جمله 8 جنگنده رادارگریز اف-22 راپتور آمریکایی در این مانور هوایی شرکت کردند. از این جنگنده رادارگریز به منظور حمله مخفیانه به اهداف استفاده می‌شود.

کره جنوبی مدعی شده است انجام این مانور نظامی سالانه، جنبه‌ای دفاعی داشته است. این در حالی است که کره شمالی آن را اقدامی تحریک آمیز دانسته است.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در سفر خود به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت انتظار می‌رود پس از پایان این مانورهای نظامی در روز 25 مِه، نشست دو کره ادامه یابد.

این مقام ریاست جمهوری کره جنوبی درباره تماس تلفنی احتمالی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با رئیس جمهور کره جنوبی گفت همچنان برنامه‌ریزی برای آن انجام نشده است.

خط اضطراری میان دو کره پیش از نشست 27 آوریل میان سران بلندپایه دو کره در روستای مرزی پانمونجوم فعال شده است.

کیم جونگ اون و مون جائه این پذیرفتند در هنگام نیاز از این خط اضطراری استفاده کنند. با این حال، تاکنون تماسی از طریق این خط برقرار نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار