5 نیروگاه 7 مگاواتی وارد مدار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 5 نیروگاه 7 مگاواتی در این استان وارد مدارشد.

5 نیروگاه 7 مگاواتی وارد مدار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛از پیش‌بینی پیک بار ۷۰۳ مگاواتی برق برای تابستان امسال در استان همدان خبر داد و گفت: ساخت 3 نیروگاه خورشیدی در همدان در دست اقدام است.

محمدمهدی شهیدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان وی بیان کرد: امسال نیز با توجه به پیش‌بینی‌ها و اقداماتی که انجام شده رقم 703 مگاوات قابل دسترسی است،خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده مصرف ما با  35 درصد به بخش کشاورزی است باید فعالیت‌ خود را در بخش کشاورزی متمرکز کنیم.

وی کنترل مصرف، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق را از راه‌های دیگر رسیدن به سهمیه استان و کاهش مصرف برق دانست و افزود: سال گذشته در این بخش 100 مگاوات به صنعت برق استان کمک شد که به سبب آن یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای کشاورزان بخشودگی داشت هرچند این رقم از درآمد شرکت کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سال 97، سالی سخت و استثنایی در صنعت برق است که با توجه به بحران کمبود آب که طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده امسال سالی سخت در صنعت برق استان خواهیم داشت.

شهیدی  با بیان اینکه سال گذشته از نیروگاه‌های برق آبی 9 هزار و 300 مگاوات برق تولید شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به 5 هزار مگاوات برسد که در این صورت 4 هزار و 300 مگاوات در برق‌آبی کمبود تولید داریم.

وی  به صنعت برق اشاره کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در بخش نیروگاه‌ها با احتمال اینکه تا زمان پیک ما 2هزار مگاوات وارد مدار کنیم با وجود این امر، با توجه به رشدی که داشتیم و با 5 درصد محاسبه شده، امسال 5 هزار و 400 مگاوات کمبود داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید بر کنترل و کاهش مصرف با بیان اینکه امسال شرکت‌های توزیع باید کمبود 5 هزار و400 مگاوات صنعت برق را مرتفع کنند گفت: امسال شرایط سخت است و بایستی برنامه های مناسبی برای کنترل و کاهش مصرف برق گرفته شود.

شهیدی  اعلام کرد: در طول سال مصرف میانگین در کشور 3 هزار و 114 کیلووات ساعت است که در استان یک‌هزار و 885 کیلووات است به طوری که استان از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

وی  با اشاره به اینکه تاکنون پنج نیروگاه 7 مگاواتی وارد مدار شده است، بیان کرد: 3 نیروگاه نیز در دست اقدام است که تا پایان سال به 56 مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه ذخیره سدها در سال 95، 18میلیارد مترمکعب بوده است، افزود: این در حالی است که در سال 96 این میزان به 13 میلیارد مترمعکب کاهش یافت.

انتهای پیام/ب

احداث 3 مگابایت خورشیدی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.