سید یاسر جبرائیلی:

استانداردهای FATF برای افزایش دقت تسلیحات مالی آمریکاست

سید یاسر جبرائیلی کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی، در خصوص FATF مطلبی در صفحه اینستاگرام خودبه اشتراک گذاشت.

یییییبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید یاسر جبرائیلی مدرس دانشگاه و کارشناس و صاحب نظر در حوزه های تخصصی مسایل اقتصادی و سیاسی با انتشار مطلبی در صفحه خود در اینستاگرام به موضوع FATF که مدتی است در محافل سیاسی به موضوعی مهم تبدیل شده است اشاره کرد و با ذکر دلایلی متقن و کارشناسانه به انتقاد از طرح تصویب این سند پرداخت.

سید یاسر جبرائیلی در اینستاگرام نوشت:
استانداردهای FATF برای افزایش دقت تسلیحات مالی آمریکاست .
یک مغالطه ناشیانه‌ای که درباره استانداردهای FATF می‌شود این است که چطور ۱۹۰ کشور دنیا این استانداردها را اجرا کرده‌اند و مشکلی برایشان پیش نیامده است، اما مخالفان FATF در ایران می‌گویند برای کشور ما مشکل ایجاد خواهد شد؟

پاسخ این است که مگر وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، وزارت ارشاد، سازمان صدا و سیما، نهادهای نظامی و بیش از ۲۰۰ نهاد و فرد موثر دیگر در این ۱۹۰ کشور تحت تحریم آمریکا هستند که با اجرای استانداردهای FATF مجبور به تحریم دستگاه‌های امنیتی-اجتماعی خود در داخل کشورشان نیز بشوند؟

 دیشب با آقای علی مطهری درباره این لوایح چهارگانه صحبتی داشتم. سخن ایشان این بود که دولت می‌گوید برقراری روابط بانکی بین المللی ما منوط به اجرای FATF است. عرض کردم شما حتی اگر FATF را اجرا کنید، این روابط به شکل ایده‌آل برقرار نخواهد شد مگر با تحریم داخلی نهادها/افراد تحت تحریم آمریکا.

مسئله این است که قبل از اجرای FATF نهادهای مالی به بهانه اینکه نمی‌دانند مصرف‌کننده نهایی در ایران SDN لیستی‌ها هستند یا خیر، از همکاری خودداری می‌کنند. پس از اجرای FATF، شما باید بین تحریم داخلی SDN لیستی‌ها و همکاری نهادهای مالی خارجی یکی را انتخاب کنید. آنچه مشکل روابط مالی ما را حل خواهد کرد، فاصله گرفتن از نظام مالی تحت سلطه آمریکا و استفاده از نظامات جایگزین مبادلاتی برای بی‌اثر کردن تحریم‌هاست.

جلوی پولشوئی حتما باید گرفته شود. بند۱۹ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تصریح دارد:"شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و ...". اجرای این بند به ما کمک خواهد کرد نه تنها جلوی تامین مالی تروریست‌های فعال در داخل کشور توسط دشمنان خود را بگیریم، بلکه رهگیری کمک‌های مالی مصوب کنگره آمریکا به ضدانقلاب داخلی که خود را در قالب تبلیغ فلان برند خارجی در نشریات ضدانقلاب نشان می‌دهد و مصداق پولشویی است، ممکن خواهد بود.

ما با آمریکا درگیر یک جنگ همه‌جانبه اقتصادی هستیم و این کشور با توجه به رویکرد جدید خود که تحریم مالی را یک "سلاح هدایت شونده" می‌داند، همه ابزارهای خود را برای دقیق‌تر شدن این سلاح هدایت شونده به میدان آورده است و FATF یکی از این ابزارهاست.

آمریکا اجرای FATF را در ایران برای این نمی‌خواهد که مشکلات روابط مالی بین‌المللی ایران حل شود. برای این می‌خواهد که سلاح خودش دقیق‌تر کار کند. لوایح چهارگانه دولت آقای روحانی، برای بالا بردن دقت تسلیحات مالی آمریکاست.

ییییی

 

انتهای پیام/

هدف آمریکا از اجرای FATF در ایران حل روابط مالی بین المللی ایران نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
به وضع اقتصادی و معیشتی مردم هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
نکه خیلیم آمریکا اینها رو رعایت میکنه
آخرین اخبار