فتح خرمشهر غرور انگیزترین حادثه در دفاع مقدس

فتح خرمشهر، بزرگترین پیروزی و غرور انگیزترین حادثه در هشت سال دفاع مقدس است.

فتح خرمشهر غرورانگیزترین حادثه در دوران دفاع مقدسبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بسیج مهندسین صنعتی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت سالگرد عملیات غرورآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«در تاریخ پر فراز و نشیب ملت سرافراز ایران اسلامی، سوم خردادماه یادآور حماسه‌ای ماندگار، فتحی بزرگ و افتخاری والاست، که بی شک در ذهن و دل هر ایرانی همواره خاطر انگیز و جاوید است.

آری صحبت از فتحی عظیم و اعجازی روشن است، همان اعجازی که حضرت امام خمینی (ره) تحقق آن را با صراحت امری از سوی خدا دانست.

به یقین فتح خرمشهر، بزرگترین پیروزی و غرورانگیزترین حادثه در هشت سال دفاع مقدس است، هر چند که تمام لحظات این دفاع ماندگار، ارزشمند و سرشار از برکات است، اما فتح خرمشهر، مقطعی از دفاع ارزشمند ماست که دست توانای الهی در آن عیان شد و ذلت و خواری دشمن به گونه‌ای صریح و روشن ثابت گشت، فتحی که نه فتح خاک و سرزمین، بلکه فتح ارزش‌ها بود.

فتح خرمشهر، نماد روشن مظلومیت، حقانیت، استواری و شکست ناپذیری اراده الهی ملتی بود که با نثار جان و خون خود پرچم حماسه و ایثار و عشق و اقتدار خویش را با شجاعت در خرمشهر، که شهر شهیدان و شهر مقاومت بود، به اهتزاز درآورد.

بازاندیشی و بازخوانی حقایق و واقعیت‌های حماسه مقاومت و دفاع مقدس ملت ایران بویژه عملیات آزادسازی خرمشهر و دیگر مناطق اشغالی از لوث وجود متجاوزین، رسالت مستمر و فراموش ناشدنی در قبال نسل‌های متوالی جوان کشور می‌باشد و سرافرازی و سربلندی ایران که با گذشت ربع قرن از دفاع مقدس هشت ساله، جایگاه ممتاز، شکوهمند و تأثیرگذار فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی را به واقعیت انکارناپذیر دوره معاصر تبدیل کرده است، مرهون حماسه همیشه جاری مقاومت، ایثار و فداکاری بر پهنه این کشور است که بربلندای آن نام فاتحان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر می‌درخشد.

عملیات پیروزمند بیت المقدس و آزادی خرمشهر، وضعیت نوینی در صحنه جنگ تحمیلی و معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را بوجود آورد و خط بطلانی بر پندار باطل و خیال شیطانی دشمنان انقلاب اسلامی که در پی محو و نابودی آن از طریق حمله نظامی و اشغال سرزمینی بودند، کشید.

عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، عرصه نمایش ضعف و ناکارآمدی قدرت‌های مادی برابر قدرت ایمان، معنویت و فداکاری بود.

مقاومت آگاهانه، مؤمنانه و دلیرانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، تجربه سترگ و سرمشق هم‌بستگی ایرانیان غیور در صحنه‌های رویارویی با تهدیدات بیگانگان و دشمنان فرامنطقه‌ای بوده و یادآوری و بازخوانی آن قادر خواهد بود قدرت بازدارندگی دفاعی و ظرفیت‌های ایمانی و انسانی این سرزمین خدایی را ارتقا بخشد.

ابعاد و زوایای خیره کننده و شگفت انگیز این فتح الفتوح جاودانه، به گونه‌ای است که با گذشت حدود سه دهه از فتح خرمشهر ملت ما بویژه نسل جوان و آینده ساز کشور هنوز نیازمند بازخوانی، کالبد شکافی و تبیین ماهیت و زوایای پنهان این حماسه عظیم است.

موقعیت ممتاز منطقه‌ای و نقش تأثیر‌گذار فرامنطقه‌ای امروز جمهوری اسلامی ایران در حقیقت مرهون بیداری، هوشیاری و تعلق خاطری است که ملت ایران همواره در قبال عبرت‌های جنگ تحمیلی دارد و نیز هوشمندی و آمادگی فراگیری. که در فرآیند تمرین زندگی و جهاد همه جانبه در شرایط سخت تهدید و تحریم دشمن آموخته است و در حقیقت این موهبت عظیم توانسته است از یک سو این ملت خدا محور و ولایت مدار را به الگوی مطمئنی برای جوامع و ملل دیگر تبدیل سازد و از سوی دیگر دشمنان آن را همچنان در چنبره، ضعف، ناتوانی و شکست گرفتار کند.

بسیجیان سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، با درک حساسیت و اهمیت مقطع کنونی، که مقطع نبرد و جهادی همه جانبه و هوشمندانه با استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی است، آحاد ملت بزرگ خصوصاً خواص جامعه را به تقویت و حفظ بصیرت همه جانبه فرامی‌خواند، به یقین بزرگترین و مؤثرترین وسیله و سلاح در برابر تهاجم نرم دشمن قسم خورده، بصیرتی است که همواره مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هوشمندانه و دردمندانه آن را فریاد کرده و از همگان می‌طلبیده‌اند.»

گفتنی است: خرمشهر در استان خوزستان، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط نیرو‌های عراقی (از ۴ آبان ۱۳۵۹)، در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس آزادسازی شد.

این روز به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است.

استان چهارمحال و بختیاری، در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، بیش از ۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

انتهای پیام/خ

اقتدار جمهوری اسلامی مرهون حماسه مقاومت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.