اجرای طرح پلاک کوبی شتر در سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح پلاک کوبی شتر در سیستان و بلوچستان در راستای اجرای سند توسعه پرورش این حیوان و کنترل قاچاق در حال انجام است.

اجرای طرح پلاک کوبی شتر در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسین سرابندی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: طرح پلاک کوبی شتر در سیستان و بلوچستان در راستای اجرای سند توسعه پرورش این حیوان و با هدف ساماندهی، هویت دار کردن، اجرای برنامه اصلاح نژاد شتر و کنترل قاچاق در حال انجام است.

حسین سرابندی  اظهار داشت: از مجموع ۱۵۰ هزار شتر کشور حدود ۷۵ نفر شتر آن در سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شوند به طوری که این استان در پرورش شتر رتبه نخست کشور را دارد.

وی گفت: حدود ۳۷ هزار نفر شتر از اواخر سال ۹۵ تاکنون در این استان پلاک کوبی شدند.

وی ادامه داد: همچنین سند توسعه شتر سیستان و بلوچستان در کنار ۲۱ سند دیگر توسعه بخش کشاورزی این استان از سال گذشته به مدت پنج سال با هدف افزایش تولید شیر شتر از هزار و ۳۲۳ تن کنونی به پنج هزار و ۴۰۰ تن و تولید گوشت نیز از ۲ هزار و ۳۳۰ تن کنونی به ۱۰ هزار تن در دست اجراست.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان توسعه اشتغال پایدار، افزایش جمعیت شتر با حفظ نژاد، ایجاد ۵۰۰ باب جایگاه‌های بهداشتی شتر با اشتغالزایی هزار نفر و ایجاد ۴۰ مرکز جمع آوری شیر شتر با اشتغالزایی هزار نفر را از دیگر اهداف سند توسعه شتر سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

 پلاک کوبی شترها در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار