با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛

بهره برداری از طرح های آب و گاز رسانی به روستاهای بخش کهک قم

هم زمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور لاریجانی طرح های آب و گاز رسانی به روستاهای بخش کهک قم به بهره برداری رسید.

بهره برداری از طرح های آب و گاز رسانی به روستاهای بخش کهک قمبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛در سالروز حماسه ی غرور آفرین آزادسازی خرمشهر،طرح های آب و گاز رسانی به روستاهای دستگرد ، وشنوه و اَوِل در بخش کهک قم عصر امروز با حضور لاریجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی به روستای دستگرد که بخش دوم از طرح آبرسانی به ده روستای بالا دست شهر کهک است شامل بيش از شش کيلومتر لوله گذاری و سه مخزن ذخيره و پمپاژ آب به حجم دو هزار متر مکعب است که با بيش از سه ميليارد تومان اعتبار اجرا شد .

با اجرای اين طرح 250 ساکن روستای دستگرد از آب شرب بهداشتی پايدارسرشاخه های دز بهره مند شدند .

پيش از اين منبع تامين آب شرب اهالی اين روستا چاه بود که در فصل گرما با قطعی مکرر مواجه بودند،اين طرح بيش از چهل ليتر بر ثانيه ظرفيت دارد .

تا کنون نه روستای بخش کهک از آب سرشاخه های دز بهره مند شده اند و روستاهای تيره ، ويريج و فردو تا پايان امسال و روستاهای بيدهند ،کرمجگان وشنوه و امامزاده اسماعيل و َاِول در سال 98 از آب شرب سرشاخه های دز بهره مند خواهند شد .

طرح گاز رسانی به وستاهای وشنوه و اول هم شامل 27 کيلومتر خط لوله فشار قوی و ضعيف و دو ايستگاه تقليل فشار است که امکان واگذاری انشعاب به 818 مشترک اين روستاها را فراهم کرده است .

در حال حاضر 480 انشعاب گاز برای ساکنان وشنوه و اول وصل شده است ،برای اجرای اين طرح که از حدود دو سال پيش آغاز شد هفت ميليارد تومان هزينه شده است .

با گاز رسانی  به اين دو روستا همه روستاهای بالای 20 خانواربخش کهک از نعمت گاز طبيعی برخوردار شدند .

رئيس مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از اين طرح ها با گراميداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر هدف اصلی از افتتاح اين گونه طرح ها را بهتر شدن شرايط زندگی مردم در روستاها و زمينه سازی برای سرمایه گذاری و توليد و اشتغال جوانان ارزيابی کرد .

وی با اشاره به اختصاص حدود 12 هزار ميليارد تومان تسهيلات برای اشتغال روستايی از روستاييان و مسئولان اجرايی خواست از اين ظرفيت برای توليد و ايجاد اشتغال و ثروت در کشور استفاده کنند .

رئيس مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت جذب صحيح اين اعتبارات امکان تکرار آن در سال 98 وجود دارد .

وی مسير واقعی آبادنی کشور را استفاده صحيح از ظرفيت های انسانی و خدادادی شهرها و روستاها دانست .

انتهای پیام/ش

لاریجانی در کهک قم

برچسب ها: حقوق شهروندی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار