امام جمعه بافق:

توجه به منویات مقام معظم رهبری درمذاکرات

امام جمعه بافق گفت: درمذاکرات به منویات مقام معظم رهبری توجه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ امام جمعه شهرستان بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت رحلت حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر (ص) به تشریح جایگاه ایشان پرداخت و گفت: آنچه برای این بانوی بزرگ مورد اهمیت بود اسلام و رسول خدا (ص) بود و رحلت ایشان حزن بزرگی را در دل پیامبر (ص) ایجاد کرد.

حجة الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی افزود: حضرت خدیجه (س) در بین اقوام به عنوان یک زن ثروتمند بود که تنها با شنیدن خصوصیات پیامبر اکرم (ص) دلبسته وی شد.

وی با بیان اینکه آنچه را که سبب تزلزل زندگی و بالا رفتن آمار طلاق شده را عدم رعایت مسائل اخلاقی است تصریح کرد:بیشترین محور در دادگاه‌ها و شورای حل اختلاف دعوای بین زن و مرد است و امروز مسائل مادی نیز به آن دامن زده است.

امام جمعه بافق بیان داشت:ساده زیستی در جامعه فراموش شده است و دوری از اعتقادات یک چالش به حساب می‌آید.

سلیمانی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) به تحلیل شرایط سیاسی ایشان در ان زمان اشاره کرد.

وی با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه انفاق است و نباید نیازمندان و تهی دستان را فراموش کرد و باید با خدمت به این افراد مشکلات آنان را رفع کرد.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به جریانات سیاسی کشور و مسئله برجام اشاره کرد و گفت:اروپا در کنار آمریکا واژه‌ای بنام مذاکره را مطرح کردند.

سلیمانی با بیان اینکه ترامپ در برجام مسائلی را مطرح کرد و خواست تا از ساخت موشک اجتناب کنیم بیان داشت:در اختیار قرار دادن پایگاه نظامی ایران، عدم فعالیت‌های هسته‌ای و دست برداشتن از انتفاضه برای مردم بی گناه فلسطین از دیگر خواسته‌های رییس جمهور آمریکا در برجام بود.

وی با بیان سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام پیرامون برجام و تهدیدات آمریکا با وجود کناره گیری آن خاطر نشان کرد: طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری ما به آمریکا و کشور‌های اروپایی اعتماد نداریم و در برابر هر گونه کارشکنی و تهدیدی از جانب دشمن خواهیم ایستاد.

سلیمانی با بیان اینکه حمایت ما از کشور‌های اسلامی عراق و لبنان برگ برنده‌ای در منطقه است گفت: تنها راه حل مسائل اقتصادی کشور، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خرید کالای ایرانی می‌باشد.

وی افزود:برجام مشکلات اقتصادی را حل نخواهد کرد و باید موضوعات اقتصادی کشور توسط سرمایه‌های داخلی، حل شود.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای نباید به بن بست خورد و دشمن می‌خواهد جلوی پیشرفت کشور را بگیرد تصریح کرد: آمریکا قصد دارد ایران را خلع سلاح کند، ولی کسی، اجازه دسترسی نخواهد داد و اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند روند هسته‌ای به اول برمی گردد.

سلیمانی با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر بیان داشت: سوم خرداد ورق جنگ رو به نفع ایران تغییر داد و فتح خرمشهر با ان همه تجهیزات دشمن نقطه عطفی، در، دفاع مقدس است که فتح خرمشهر نگاه دنیا به کشور را تغییر داد.

گفتنی است:تسلیت حجة الاسلام حسنی فرد امام جمعه ارومیه و حجة الاسلام سید مهدی طباطبایی معلم اخلاق از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بافق به ان اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار