لایحه دفاعی سنای آمریکا علیه فروش جنگنده ۳۵ F به ترکیه

براساس لایحه ارائه شده در مجلس سنای آمریکا، ممکن است ترکیه از خرید جنگنده ۳۵ F آمریکا باز ماند.

لایحه دفاعی سنای آمریکا علیه فروش جنگنده ۳۵ F به ترکیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از کمیته‌های سنای آمریکا لایحه ۷۱۶ میلیارد دلاری سیاست دفاعی خود را ارائه کرد. این لایحه ترکیه را از خرید جنگنده‌ F-۳۵ باز می‌دارد.

بر این اساس، این اصلاحیه برای قانون اختیارات دفاعی ملی که از جانب جین شاهین، سناتور دموکرات و تام تیلیس، سناتور جمهوری‌خواه تنظیم شده، ممکن است ترکیه را به دلیل دستگیری اندرو برونسن، شهروند آمریکایی از برنامه خرید F-۳۵ حذف کند.

برونسن که یک روحانی مسیحی است، اتهامات جاسوسی و تروریستی که ماه جاری میلادی علیه او در دادگاهی در ترکیه مطرح شده را تکذیب کرده است. او از سال ۲۰۱۶ در زندان به سر برده و در انتظار محاکمه است. این لایحه همچنین منتقد توافق ترکیه با روسیه در ماه دسامبر برای خرید آتشبارهای موشک زمین به هوای S-۴۰۰ است. آنکارا این سیستم را برای تقویت توانایی‌های دفاعی داخلی‌اش در میانه تهدیدهای کردها و شبه‌نظامیان افراطی و مناطق مرزی با سوریه و عراق نیاز دارد.

بر اساس اعلام دفتر شاهین، قصد ترکیه برای خرید سیستم روسیه امری است که بر اساس قوانین آمریکا می‌تواند شامل تحریم شود. روابط آنکارا و واشنگتن در ماه‌های اخیر بر سر مسائلی همچون سیاست آمریکا در سوریه و چند پرونده قضایی علیه شهروندان ترکیه و آمریکا که در این دو کشور دستگیر شده‌اند، رو به وخامت گذاشته است. ترکیه گفته است در صورت توقف فروش سلاح از جانب آمریکا به این کشور، دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد. ترکیه قصد دارد بیش از ۱۰۰ جنگنده F-۳۵ از آمریکا خریداری کند و در این خصوص با آمریکا مذاکراتی داشته است.

انتهای پیام/

ترکیه از خرید جنگنده اف 35 محروم می شود

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار