افزایش تولید کلزا در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی گذشته ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن محصول کلزا در خوزستان تولید شد این رقم امسال به ۳۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: در سال زراعی گذشته 18 هزار و 200 تن محصول کلزا در خوزستان تولید شد این رقم امسال به 30 هزار تن افزایش یافته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی مهمی برای افزایش کشت استراتژیک چغندرقند دارد که در این زمینه کشت بهاره به دلیل مصرف آب کمتر هدفگذاری شده است.

چنگلوایی با اشاره به راه اندازی کارخانه قند عنوان کرد: علاوه بر بنیاد برکت که مقدمات راه اندازی یک کارخانه قند در خوزستان را در دست اقدام دارد چند سرمایه گذار بخش خصوصی نیز برای راه اندازی کارخانه قند در خوزستان اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کارخانه قند شمال خوزستان برای سال زراعی جاری در سطح 2 هزار و 100 هکتار با کشاورزان قرار داد بسته است و خرید این محصول از سوی کارخانه آغاز شده و ادامه دارد.

ودر پایان با اشاره به اینکه خوزستان در 6 سال اخیر مقاوم اول را در تولید محصول گندم کسب کرده افزود: کشاورزان شوش برای چندمین سال متوالی در تولید گندم مقام اول کشور و استان خوزستان را دارا می باشند.

انتهای پیام/م

رشد روند برداشت کلزا در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.