رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی مطرح کرد؛

میانگین افزایش شهریه مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی آینده/ آموزش و پرورش تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی است

زینی‌وند با اشاره به اینکه قراردادهای شهریه کاملا الکترونیکی است، سازوکار تعیین شهریه در هر مقطع تحصیلی را اعلام کرد.
 
میانگین افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده/  آموزش و پرورش تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با موضوع تبیین الگوی شهریه سال تحصیلی۹۸-۹۷ صبح امروز در ساختمان اصلی این سازمان برگزار شد.

در این نشست زینی‌وند با اشاره به اینکه رسالت تعلیم و تربیت رسالت سنگین و چندبعدی است و نظام خانواده، گروه‌های اجتماعی و  دستگاه‌ها در امر تعلیم و تربیت موثر هستند، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش امکانات ملی و محلی را برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت بسیج می‌کند و بر همین اساس در شش ماهه دوم سال ۹۶ حدود ۱۳۲ جلسه استانی و ۴۹۶ مصوبه داشتیم.

مراکز سامانه‌ای شناسنامه‌دار شدند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با تاکید بر تسهیل اطلاع رسانی از فعالیت ۱۰ سامانه خبر داد و گفت: برای ساماندهی مراکز آموزشی، شناسنامه دار کردن مراکز سامانه‌ای را فعال کرده ایم که تاکنون بیش از ۱۲ هزار موسسه اطلاعاتشان را وارد کرده اند و همچنین برای وضعیت آموزشی، نیروی انسانی و میزان شهریه‌ها سامانه طراحی شده است.

زینی‌وند بیان کرد: در سال ۹۳دولت با هدف برقراری عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار، طرح خرید خدمات ایجاد کرد که در این طرح با پرداخت سرانه و خرید خدمت از سوی موسسان پوشش تحصیلی در مدارس این مناطق ارتقا یافت.
 
وی درباره وضعیت مراکز پیش دبستانی تصریح کرد: طبق قانون تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش است و به موسسان اعلام کردیم که با توجه به راه اندازی سامانه‌ نام خود را ثبت کنند تاکنون ۱۵۰۰ موسسه در سامانه ثبت نام شده‌اند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره فعالیت مهدکودک ها اظهار کرد: بسیاری از موسسات مهدکودک و پیش دبستانی با هم داشتند بنابراین شورای سیاست گذاری تصویب کرد که در صورت وجود فضا هر دو مرکز می‌توانند در کنار هم در یک باشند.

نحوه تعیین شهریه مدارس غیردولتی

زینی‌وند با اشاره به اینکه قراردادهای شهریه کاملا الکترونیکی است، اظهار کرد: امسال شهریه بر اساس محاسبه هزینه تمام شده و برنامه آموزشی و پرورشی در نظر گرفته شده از سوی مدارس تعیین می‌شود.

وی افزود: در تعیین میزان شهریه، برنامه هفتگی و وضعیت فضای فیزیکی، امکانات و سایر شاخص‌ها محاسبه می‌شود و بر این اساس شهریه ثابت مصوب شامل ساعات مصوب، برنامه هفتگی و ساعات فوق برنامه مصوب و حدفاصل ساعت ۷.۵ تا ۲.۵ بعدازظهر است.

زینی وند درباره فعالیت‌های فوق برنامه غیردرسی با تاکید بر اینکه خدمات غیرجانبی و ایاب و ذهاب جزو فعالیت‌های اختیاری است، عنوان کرد: برای مقطع ابتدایی ۹۰ ساعت فعالیت تابستانی، برای متوسطه اول ۱۰۸ و متوسطه دوم ۱۴۴ ساعت زمان در نظر گرفته شده است.

افزایش 13.5 درصدی شهریه مدارس تهران

وی درباره میزان افزایش شهریه گفت: با توجه به برنامه های هر مدرسه میزان شهریه متفاوت است که در شهر تهران به طور میانگین افزایش شهریه حدود ۱۵ درصد، در متوسطه اول حدود ۱۳ درصد و در متوسطه دوم ۱۱ درصد برآورد شده است و میانگین تمام مقاطع حدود ۱۳ و نیم درصد است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی از استقرار ناظران مقیم در مدارس تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: در مدارسی که تخلف از شهریه داشته باشیم ناظران تا پایان تابستان حضور دارند.

زینی‌وند درباره حداقل و حداکثر میزان شهریه مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف اظهار کرد: در دوره ابتدایی حداقل شهریه 2 میلیون و 70 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون و 295 هزار تومان، در متوسطه اول حداقل شهریه 3 میلیون و 200 هزار تومان و حداکثر 7 میلیون و 848 هزار تومان برآورد شد، در متوسطه دوم حداقل شهریه 3 میلیون و 795 هزار تومان و حداکثر 9 میلیون و 620 هزار تومان بود.

وی ادامه داد:‌ امسال باتوجه به افزایش شهریه میزان شهریه در دوره ابتدایی، حداقل 2 میلیون و 652 هزار تومان و حداکثر 7 میلیون و 100 هزار تومان شده است، همچنین در متوسطه اول امسال حداقل شهریه 3 میلیون و 628 هزار تومان و حداکثر آن 8 میلیون و 267 هزار تومان برآورد شد، در متوسط دوم هم حداقل شهریه 4 میلیون و 182 هزار تومان و حداکثر 10 میلیون و 134 هزار تومان می‌شود.

زینی‌وند افزود: شهریه مدارس غیر دولتی به گونه‌ای تدوین شده است که اگر دانش‌آموز در تمامی فعالیت‌های تابستانی و غیر دولتی شرکت کند به طور کلی 25 درصد به مبلغ شهریه اعلام شده اضافه خواهد شد.

فرصت 15 روزه موسسان برای اعتراض به الگوی شهریه

وی درباره زمان حق اعتراض مؤسسان به الگوی شهریه گفت: موسسان تا 15 روز فرصت دارند اعتراض خود را نسبت به الگوی تعیین شده اظهار کنند.

رئیس سازمان مدارس مراکز غیر دولتی درباره روند فعالیت‌های تابستانی مدارس گفت: در فعالیت‌های تابستانی حق ‌آموزش دروس جدید وجود ندارد و باید برنامه‌های آموزشی و پرورشی برای تقویت بنیه دانش‌‌آموزان در نظر گرفته شود.

وی درباره وضعیت معوقات معلمان خرید خدمات آموزشی گفت: در بودجه سال 97 ردیف اعتباری با مبلغ 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که مشکل پرداختی این معلمان را برطرف می‌کند و سعی داریم تا پایان خرداد ماه تصفیه حساب معوقات معلمان را داشته باشیم.

حذف آزمون‌ها تابع تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است

وی درباره موضوع حذف آزمون‌ها در مدارس غیر دولتی تصریح کرد: حذف آزمون‌ها تابع مصوبات شورای سیاست‌گذاری و تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و اکنون شرایط مدارس غیر دولتی به گونه‌ای مشاهده می‌شود که صندلی خالی کمی در دوره ابتدایی و متوسطه اول داریم.

زینی‌وند درباره تعیین صلاحیت معلمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: دستورالعمل صدور کارت صلاحیت حرفه‌ای برای این معلمان تدوین شده و معلمان برای تدریس در کلاس‌های درس باید دوره‌هایی را بگذرانند که امیدواریم این کارت صلاحیت حرفه‌ای تا پایان سال برای معلمان مقطع ابتدایی صادر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
نمی دانم با توجه به اینکه امسال سقف شهریه دبیرستانهای دوره دوم در نهران 10 میلیون و 134 هزار تومان تعیین شده ، چطور دبیرستان انزژی اتمی در سال گذشته بیش از 16 میلیون دریافتی داشته و حد اقل در سه سال گذشته این رقم بالای 10 میلیون بوده. این دبیرستان کاملا شناخته شده است و اطلاع یابی از شهریه های آن بسیار آسان است