بدافزارها در کمین کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: کاربران فضای مجازی مراقب لینک‌های آلوده که حاوی بدافزار هستند باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛  سرهنگ دوم ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: کاربران برای بهره‌گیری از محیط اینترنت برای ارتباطات و یا تهیه محتوای مورد نیازشان، حتما به شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و پایگاه‌های اینترنتی معتبری که قوانین کشور ما را محترم می‌شمارند و فیلتر نشده‌اند مراجعه کنند.

وی گفت: هر فناوری همراه با محاسن و دستاورد‌های مثبت، ابعاد منفی و فرایند‌های آسیبی مختلفی را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از ابعاد منفی اینترنت، دسترسی تمام افراد به هر نوع اطلاعات از تولید مواد مخدر تا برقراری ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی و ضد ملی و کلاهبرداری‌های مختلف گرفته تا برنامه‌های ضد اخلاقی و مستهجن است که روز به روز دامنه جدیدی پیدا می‌کند.

سرهنگ پرسا گفت: در کشور ما مطابق با قانون جرایم رایانه‌ای، برخی از سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی که محتوای آن‌ها در تضاد با فرهنگ، عرف و قانون جامعه باشند فیلتر می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کاربران بدون اطلاع از عملکرد فیلترشکن‌ها، آن‌ها را بر روی رایانه و تجهیزات هوشمند خود نصب می‌کنند غافل از اینکه ممکن است این نرم افزار‌ها یا لینک‌های همراه آن، حاوی بدافزار ویروس، تروجان، جاسوس افزار، باج افزار‌بوده و اطلاعات آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما، در میان بگذارند.
انتهای پیام/م

 

بدافزارها در کمین کاربران فضای مجازی ستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار