مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه

میراث فرهنگی از مهجوریت و غربت در میان نخبگان رنج می برد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه مقوله میراث فرهنگی از مهجوریت و غربت در میان نخبگان رنج می برد، گفت: باید جامعه نخبگان را برای حفظ میراث فرهنگی با خود همراه کنیم.

میراث فرهنگی از مهجوریت و غربت در میان نخبگان رنج می بردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  امروز (5 خرداد) در مراسم بزرگداشت هفته میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی از یک مهجوریت و غربت در میان نخبگان رنج می برد،بیان کرد: این رنج، رنجی مضاعف است، چرا که عدم ادبیات مشترک و فهم مشترک برای حفظ میراث در میان خواص نمود خود را بیشتر نشان می دهد.

وی با انتقاد از وجود نگاه پروژه ای به مقوله فرهنگ و اشاره به آسیب های این نوع نگاه، ادامه داد: تمرکز بر تعصبات صنفی باعث شده که درباره فرهنگ چندان گفت و گو نکنیم، از این رو در حفظ میراث فرهنگی توفیقات ما کم می‌شود از سوی دیگر نوع نگاه اقتصادگرایانه به این مبحث کار را بیش از پیش پیچیده کرده، بویژه آنکه در حفظ بافت های تاریخی مسئله ای لاینحل شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا باید تا جایی که می توانیم جامعه و نخبگان را از طریق گفت و گو برای حفظ میراث با خود همراه کنیم و به آن بپردازیم.

 

انتهای پیام/ز

جامعه و نخبگان را  باید از طریق گفت و گو برای حفظ میراث همراه کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار