حفر چند چاه موقت برای کمک به کشاورزان مازندرانی

دولت برای کمک به کشاورزان و عبور از بحران خشکسالی چند چاه موقت در مازندران حفر خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسلامی استاندار مازندران در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه دولت برای کمک به کشاورزان و عبور از بحران خشکسالی چند چاه موقت در مازندران حفر خواهد کرد، گفت: این چاه ها به صورت موقت برای بهره برداری یکساله حفر تحت نظارت و مالکیت شرکت آب منطقه ای حفر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه مدون هستیم، افزود: اصلاح الگوی کشت و کشت جایگزین نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

اسلامی گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال برای اجرای برنامه های اضطراری طرح های مدیریت آب استان نیاز است که دستگاه های اجرایی استان بخشی از آن را باید تامین کنند و بقیه از منابع مالی باید تامین شود.

رضوی مدیر کل هواشناسی نیز در این جلسه با اشاره به تداوم خشکسالی در مازندران گفت: بیشترین مشکل و کم آبی در مناطق کوهستانی استان است که سبب شد حجم روان آب ها کاهش یابد.

وی افزود: توده پرفشار چند وقتی است بر روی ایران قرار گرفته است و اجازه نمی دهد جریان های شمالی و سرد وارد سواحل جنوبی دریای خزر شوند.

موسوی مدیرکل منابع طبیعی مازندران نیز در این جلسه گفت: ۴۰ درصد زمین های مازندران قابلیت شکنندگی در برابر سیلاب را دارند و با اندک باران سیل آسا رانش می کنند.

وی افزود: زهکش هایی که در استان وجود دارد نیز ظرفیت انتقال آب را ندارند.

انتهای پیام/ م

کمک دولت به کشاورزان مازندرانی

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.