شناسایی افزون بر ۴ تن مواد غذایی غیربهداشتی

کارشناس مسئول گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۴ هزار و ۲۲۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شناسایی و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیامک شمس کارشناس مسئول گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برنامه سلامت رمضان مانند هر سال تا پایان مراسم عید سعید فطر، با همت کارشناسان بهداشت محیط در فارس ادامه دارد، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۳۹۰ کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اجرای برنامه سلامت رمضان، بر همه اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن زیارتی و تفریحی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز این طرح نظارتی از بیست و هفتم اردیبهشت و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح تا دوم خرداد، بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۰ هزار و ۸۸۲ مورد بازرسی از اماکن استان داشته اند که از ۲۷۱ مورد مشکوک، نمونه‌برداری صورت گرفته است.

شمس، این بازدید‌ها را شامل نظارت بر روند تهیه و توزیع مواد غذایی در قنادی‌های تهیه و توزیع زولبیا، رستوران‌ها، کبابی‌ها و مراکز عرضه کننده مواد غذایی خاص مانند شله، حلیم، سوپ، آش‌رشته برشمرد و اضافه کرد: در این راستا، نمونه برداری‌های لازم صورت می‌گیرد.

کارشناس مسئول گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام ۲۱۹ مورد ارائه گزارش مردمی به سامانه تلفنی ۱۹۰، از ابتدای اجرای طرح سلامت رمضان امسال، از مردم خواست تا در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه نظارتی شکایت‌های بهداشتی وزارت بهداشت با شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

شمس ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط در تمام ایام سال، با اجرای طرح‌های نظارتی ویژه مانند طرح سلامت نوروزی، کار بازرسی را از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۲۰، ادامه می‌دهند که در مواردی نیز این بازدید‌ها تا ساعت ۲۴، به طول می‌انجامد.

کارشناس مسئول گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار کرد: در هنگام خرید مواد غذایی مانند آش و حلیم ظرف به همراه داشته باشند.

این کارشناس سلامت افزود: واکنش مواد غذایی گرم به ظروف پلاستیکی، نوعی تهدید برای سلامت افراد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ن

معدوم کردن مواد غذایی فاسد در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار