معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر از ٢٨ تا ٣١ خردادماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره فیلم کوتاه به عنوان یکی از برنامه‌های مهم استان، ظرفیتی را ایجاد می‌کند تا سبک زندگی مردم منطقه کلیبر به تصویر کشیده شده و معرفی شود.

وی افزود: در دنیای کنونی سهم فیلم در انتقال افکار و اندیشه‌ها، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر رسانه‌هاست و بر همین اساس جشنواره یاد شده در معرفی فرهنگ فولکلور منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محرمی اظهار امیدواری کرد که سینمای استان با برخورداری از سرمایه‌های انسانی برجسته و حرفه‌ای راه توسعه و تکامل را با قوت ادامه دهد و در تعامل با جهان سهم خود را در این عرصه ایفا کند.

دومین دوره جشنواره سراسری روستایی و عشایری فیلم کوتاه «کلیبر» با موضوع فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر کلیبر و سایر نقاط کشور و با هدف ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تولید و اشتغال پایدار، گردشگری، اقتصاد روستا و توسعه پایدار روستایی و عشایری، تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایرمنطقه، تبیین نقش روستائیان و عشایر منطقه در ترویجِ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی، نقش روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس، نقش آئین‌ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آنها، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در تولید سرانه کشور، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در جذب گردشگر و تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه پایدار مناطق روستایی، بیست و هفتم تا سی‌ام خردادماه سال جاری در کلیبر برگزار می‌شود.

بخش‌های جشنواره شامل بخش مسابقه که شامل فیلم‌های کوتاه تولید شده است و بخش جنبی که شامل برخی فیلم‌های بلند سینمایی که در رابطه با موضوع جشنواره هستند و به صلاح‌دید هیأت اجرائی جشنواره در این بخش حضور خواهند داشت. 

 

انتهای پیام/ش

شهرستان کلیبر میزبان فیلمسازان از سراسر کشور می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.