تامین آب شرب مردم به حجم ذخیره سد زاینده رود بستگی دارد

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : این روزها مردم باید بدانند که حجم ذخیره سد زاینده رود بسیار محدود است و تامین آب شرب مردم هم به حجم ذخیره سد زاینده رود بستگی دارد و باید مصرف آب را مدیریت کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هاشم امینی با بیان اینکه تخصیص آب شرب به اصفهان به پنج و نیم متر مکعب کاهش یافته در حالیکه این رقم در مدت مشابه پارسال 11ونیم مترمکعب بوده است گفت: تخصیص آب شرب نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 40درصد کاهش یافته است.
هاشم امینی با اشاره به افت فشارآب در مناطق مختلف شهر اصفهان گفت: در تمام استان اصفهان، همه 56شهر و300روستا که زیر پوشش طرح آبرسانی قرار دارند، با افت فشار و قطعی آب در طول شبانه روز مواجه می شوند.
وی به دیگر روش های تامین آب شرب در اصفهان بزرگ پرداخت و افزود: عملیات حفر چاهها در استان باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد، هیچ مانعی قابل قبول نیست. همچنین اجاره چاه ها از مردم ودیگر دستگاهها به ویژه شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: حتی اگر شده روزی یک ساعت چاه آب با کیفیت از افرادی که دارای چاه هستند باید اجاره کرد تا منبع آبی غیر از آب طرح در نظر گرفته باشیم.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به کیفیت وسلامت آب شرب افزود:چاههای که شناسایی می شوند باید از لحاظ شیمیایی و میکروبی مورد تایید قرار گیرند.
امینی افزود: این روزها مردم باید بدانند که حجم ذخیره سد زاینده رود بسیار محدود است و تامین آب شرب مردم هم به حجم ذخیره سد زاینده رود بستگی دارد و باید مصرف آب را مدیریت کنند.

 

انتهای پیام/ س

کاهش حجم سد زاینده رود

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.