لزوم اجرای طرح حدنگار در راستای مقابله با حاشیه‌نشینی در یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد به لزوم اجرای طرح حدنگار در راستای مقابله با حاشیه‌نشینی و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی در استان یزد تاکید کرد.

رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به لزوم اجرای طرح حدنگار در راستای مقابله با حاشیه‌نشینی و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی در استان یزد، گفت: همه ادارات مرتبط باید تمام تعامل و همکاری خود را با اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان یزد در مسیر اجرای این طرح داشته باشند؛ چراکه این طرح در صورت اجرای کامل می‌تواند تا حد زیادی از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی و گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد افزود: پدیده حاشیه‌نشینی نیز که از آن به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم یاد می‌شود نیازمند عزم همه مدیران استانی است؛ چراکه نمی‌توان در برابر این معضل اجتماعی که با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر گره‌خورده است بی‌تفاوت بود.

رحیمی زاده با اشاره به نقش مهم آموزش مهارت‌های زندگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: عامل بسیاری از دعاوی خانوادگی در استان یزد ناشی از نداشتن مهارت‌های زندگی است که فقدان این مهارت موجب تنش و درگیری در خانواده‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه لازم است تا مهارت‌های زندگی در مراحل مختلف زندگی به افراد آموزش داده شود تا از این طریق افراد، خانواده و جامعه را در برابر بسیاری از آسیب‌هایی که می‌تواند سلامت فرد و جامعه را به خطر بیندازد واکسینه کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: در راستای ارتقای مهارت‌های زندگی زوجین، آموزش ۱۰ مهارت ازجمله مهارت خودآگاهی برای زوجین جوان پیشنهادشده و در محتوای کارگاه‌های طرح امید دادگستری نیز گنجانده‌شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مؤثر کارگاه‌های طرح امید درزمینهٔ کاهش آسیب‌های خانواده، تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۲ مورد پرونده مرتبط با دعاوی خانوادگی وارده به کارگاه‌های طرح امید دادگستری، قریب به هزار مورد آن در مراحل مختلف از پیگیری پرونده خود را انصراف داده‌اند که البته این به معنای کاهش طلاق در مقطع فعلی نیست و فقط به معنای توقف رشد طلاق با اقدامات انجام‌شده است.

رحیمی زاده افزود: اکنون در راستای ارتقای سطح مهارت‌های زندگی آموزش‌هایی قبل و حین ازدواج و آموزش‌های مداخله در حین و پس از فرآیند طلاق به افراد ارائه می‌شود که این آموزش‌ها می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای آگاهی‌ها در این زمینه داشته باشد.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد ادامه داد: اکنون آموزش‌های پیش از ازدواج از طریق همکاری با پادگان‌های نظامی، انتظامی و دانشگاه‌های استان برای سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است تا آموزش‌های مهم و کاربردی به سربازان و دانشجویان ارائه شود. در موضوع ارائه آموزش به دانش آموزان با توجه به حساسیت موضوع باید با تعامل و همکاری با آموزش‌وپرورش و استفاده از اساتید مجرب محتوای آموزشی مناسب به دانش آموزان ارائه شود تا این قشر مهم نیز بتواند در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاوم‌تر شود.

انتهای پیام/ ا

اجرای طرح حد نگار تا حد زیادی از گسترش حاشیه‌نشینی در یزد جلوگیری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار