مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: شهرک تخصصی کربن نیمه اول امسال در شهرک صنعتی شال احداث می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به راه اندازی شهرک کربن در این استان گفت: برای اجرای این پروژه با شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی، تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

خانپور اضافه کرد: این شرکت دانش بنیان که به عنوان سرمایه گذار در این پروژه فعالیت دارد، محصولاتی مانند الکترود گرافیتی و پترولیوم کک کلیسینه تولید می‌کند و برای اولین بار در کشور و منطقه موفق به تولید این محصول استراتژیک و هایتک شده است.

به گفته وی، محصول نهایی این واحد بزرگ تولیدی که پس از راه اندازی با عنوان شهرک کربن فعالیت خواهد کرد در زمینه‌های مختلف صنعتی از جمله خودروسازی و عایق‌های حرارتی، لوله و لاستیک، مصالح ساختمانی، دارو و صنایع پزشکی کاربرد خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: برای راه اندازی شهرک کربن حدود ۷۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شال در شهرستان بوئین زهرا واگذار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اضافه کرد: این طرح با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان در دو فاز اجرا خواهد شد.

به گفته خانپور، با اتمام فاز اول و دوم این طرح، زمینه اشتغال ۲ هزار نفر فراهم می‌شود.

شهرک صنعتی شال در شهرستان بوئین زهرا واقع شده که تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی شامل زیرسازی و آسفالت بلوار و خیابان ها، شبکه آب، برق، روشنایی، گاز و فاضلاب در آن هزینه شده است.

انتهای پیام/

احداث شهرک کربن در شهرک صنعتی شال

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.