سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان؛

استقبال بی نظیر از جشنواره شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در برج میلاد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۵۰ هزار پایتخت نشین یکم تا پنجم خرداد از جشنواره شب‌های فرهنگی این استان در برج میلاد دیدن کردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان؛علیرضا جلال زایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این رویداد مهم فرهنگی سیستان و بلوچستان با هدف آشنایی بیشتر مردم مرکزنشین با آداب و سنن مردمان این دیار، تغییر نگاه‌ها و در نتیجه جذب گردشگر و سرمایه گذار با حضور ۲۲۰ هنرمند سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی افزود: استقبال مردم تهران از اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین‌های محلی، پخت غذا‌های سنتی و نمایش ظرفیت‌های متنوع گردشگری سیستان و بلوچستان در قالب این رویداد فرهنگی بسیار خوب بود به طوری که هر روز بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر از این جشنواره دیدن می‌کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: همچنین فروش هنرمندان استان نیز در این جشنواره مطلوب بود.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی با گروه‌های مرجع گردشگری ایران، تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی، شاهنامه خوانی، نقاله خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ را از جلوه‌های دیگر شب‌های فرهنگی با شعار «سیستان و بلوچستان گوهر ناشناخته ایران» ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

جشنواره شب‌های فرهنگی در برج میلاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار