دیابتی های روزه دار بیشتر بدانند

رضوان مدنی پزشک دیابت گفت: دیابت یا بیماری قند به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین پدید می آید.

دیابت های روزه دار بیشتر بدانندرضوان مدنی پزشک دیابت  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛گفت: دیایت به سه دسته اصلی تقسیم می شود دیابت تیپ یک بیشتر در بچه ها جوانان و نوجوانان است و سن زیر بیست و پنج سال رخ می هد وعلت آن ناشناخته است.

رضوان مدنی افزود: دیابت نوع دو که عمدتا در بزرگ سالان و میانسالان و سنین پیری بوجود میاد در اثر کاهش ترشح انسولین و مقاومت نسبت به انسولین میشه که معمولا علت هاش مشخص است .

پزشک دیابت گفت:از علت های که میشه به چاقی و افزایش وزن رزیم غذایی نامناسب فشارخون بالابی تحرکی استرس سیگار چربی خون بالا اشاره کرد.

وی افزود : هچنین ارث هم در ان دخالت داردافراد مبتلا به دیابت نوع یک دیابت در بارداری و دیابت نوع دو که انسولین تزریق می کنند و یا بیماران عوارض پیشرفته دیابت چشمی کلیوی قلبی و عروقی کنترل نشده دارند و یاد چار افت شدید و یا افزایش،قند خون شده اند از روزه گرفتن خود داری کنند .

رضوان مدنی  گفت: معمولا افراد دیابت نوع دو قادر هستند روزه بگیرند حتما باید از چند ماه قبل با پزشک خود مشورت کنند و قند خود را کنترل کنند و در رابطه با نحوه دارو مشورت کنند. 

پزشک دیابت گفت : افطار را با یک کربوهیدرات ساده یک خرما همراه با چای کمرنگ یا یک فنجان شیر حتما میل کنند بعد با دو ساعت اختلاف شام بخورند که شام انها غذای چرب و  پر از ادویه نباشد وعده سحری حتما باید کامل بخورند اگر که فرد به هر دلیلی سحر بیدار نشود نباید  ان روز روزه بگیرد.

انتهای پیام/ز

توصیه به دیابتی های روزه دار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.