دستور معاون استاندار همدان به ادارات برای عدم مصرف ظروف پلاستیکی

با ارسال نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی استان، در خصوص استفاده بهینه از کاغذ و کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف دستوراتی صادر کرد.

دستور معاون استاندار همدان به ادارات برای عدم مصرف ظروف پلاستیکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمودرضا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان عراقی تاکید کرد: به منظور اهمیت حفظ منابع آب، خاک، هوا و مواد اولیه و نقش کاهش تولید در مدیریت پسماند از مصرف این ظروف در جلسات و همایش‌های اداری اجتناب گردد.
وی افزود: انباشته شدن ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در طبیعت، خیابان‌ها، پارک‌های جنگلی و سواحل چهره نامناسبی در محیط زندگی بشر ایجاد می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با توجه به مصرف ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی وکاغذی در بسیاری از جلسات اظهار داشت: استفاده از این ظروف علاوه بر آسیب جدی و مستقیم بر بدن انسان بر محیط زیست نیز تاثیر می‌گذارد. چرا که تجزیه ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف در طبیعت ۳۰۰ الی ۶۰۰ سال طول می‌کشد و سوزاندن آن‌ها باعث انتشار گاز‌های سمی خطرناک از جمله دی اکسین و فوران در محیط و هوا می‌شود.
عراقی از تمام مسئولین و ادارات دولتی و خصوصی درخواست کرد: تا حد امکان ضمن استفاده نکردن از این ظروف در حفظ و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست کوشا بوده وبرای حفظ طبیعت لیوان‌های شیشه‌ای برای صرف چای و سایر نوشیدنی‌ها در مراسمات و استفاده حداکثری از بشقاب و ظروف چندبار مصرف در صورت ضرورت و استفاده از ظروف پایه گیاهی نسبت به ظروف پلیمری را در دستور کار قرار دهند.
وی یاد آور شد: سالانه بسیاری ازحیوانات به دلیل خوردن پلاستیک یا ظروف پلاستیکی جان خود را از دست داده می‌دهند و به همین دلیل به منظور حفظ محیط زیست و سلامتی تا حد امکان از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده نکنیم تا هم دارای محیط زیستی سالم و عاری از آلودگی باشیم و هم از انتشار انواع میکروب‌ها در بدن خود جلوگیری کنیم.
وی همچنین در خصوص استفاده بهینه از کاغذ نیز دستوراتی به دستگاه‌های اجرایی استان صادر کرد؛ استفاده حداکثری از بستر‌های بدون کاغذ در مکاتبات و انتقال اطلاعات، دعایت تناسب اندازه کاغذ با حجم مطالب، استفاده از هر دو سمت کاغذ، استفاده از کاغذ‌های بازیافتی برای پیشنویس ها، جداسازی کاغذ از سایر پسماند‌ها و ... از جمله مواردی بود که در نامه معاون استاندار همدان به دستگاه‌های اجرایی استان قید شد.
انتهای پیام/ص. ف

مصرف ظروف پلاستیکی در ادارات ممنوع شد

برچسب ها: غذاودارو ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار