پرداخت 30میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال بانک‌های عامل بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده‌اند.

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه بانک‌های عامل امسال بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده‌اند، اظهار کرد: 177 نفر از خانوار تحت حمایت که مستعد اشتغال بودند به بانک‌های عامل معرفی شدند تا با دریافت تسهیلات خودکفایی، شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

وی گفت: 44 میلیارد و 130 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است و همکاری‌های گسترده‌ای بین کمیته امداد و بانک‌های عامل وجود دارد که بر این اساس خواهیم توانست امسال مددجویان بیشتری را با ارائه تسهیلات خوداشتغالی وارد بازار کار کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل افزود: 14 میلیارد و 180 میلیون ریال از تسهیلات پرداختی نیز توسط صندوق امداد ولایت در اختیار مددجویان قرار گرفته است تا وارد بازار کار شوند که 97 نفر از مددجویان با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال‌زایی «صندوق امداد ولایت» به عرصه تولید ورود پیدا کرده‌اند.

سیفی گفت: تمامی تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت به صورت کاملا قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و در طول اجرای طرح‌های خودکفایی نیز ناظران فنی و تخصصی با نظارت‌های خود به مجریان مشاوره و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند تا اشتغالی پایدار برای آنها ایجاد شود.

وی بااشاره به حرفه‌آموزی 225 نفر از مددجویان و فرزندان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل افزود: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌های آموزشی متعددی با توجه به استعداد و علاقه مددجویان برگزار می‌شود تا آنها پس از دریافت گواهی مهارت بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

سیفی با بیان اینکه گلدوزی، خیاطی، دامپروری، کشاورزی، قالیبافی و فرشبافی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده است، اظهار کرد: در تمامی مراحل دوره‌های آموزشی، به مددجویان نحوه بازاریابی و فروش تولیدات نیز آموزش داده می‌شود تا آنها بتوانند به خوبی محصولات خود را در بازار عرضه کنند.

انتهای پیام/ع

پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.