شمار مسمومین ناشی از مصرف قارچ سمی در استان زنجان به 140 نفر رسید

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان گفت:شمار مسمومین ناشی از مصرف قارچ سمی از هفته گذشته تا به امروز به 140 نفر رسید.

شمار مسمومین ناشی از مصرف قارچ سمی در استان زنجان به 140 نفر رسیدجواد مرادی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ گفت: شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان  زنجان به علت مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی به 140 نفر رسید.

مرادی افزود: از مجموع مراجعه کنندگان  دو  نفر نیز در بیمارستان لقمان تهران ،سه نفر در بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان ویک نفر در مرکز آمورشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان  بستری هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه  تا کنون موردی از مرگ گزارش نشده است ادامه داد:بیشترین  آمار مسمومیت های قارچی استان مربوط به منطقه ماهنشان است.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان ادامه داد : متاسفانه با وجود اطلاع رسانی‌های گسترد‌ه‌ و مکرر همچنان عد‌ه‌ای از مردم اقدام به مصرف قارچ در دل طبیعت می کنند و  بر این باورند که می توانند  قارچ های سمی و قارچ خوراکی را  تشخیص دهند .

وی به شهروندان توصیه کرد: که به هیچ عنوان از قارچ‌های فله ا ی که در برخی اماکن به فروش می رسد، استفاده نکنند و صرفا قارچ‌هایی را خریداری کنند که به صورت بسته‌بندی و با مهر تاییدیه بهداشت عرضه  می شود.

انتهای پیام/ن

 

قارچ های سمی همچنان قربانی می گیرند



برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.