رئیس اداره بهزیستی شهرضا :

آغاز به کار مرکز خدمت‌رسانی به کودکان اوتیسم در شهرضا

رئیس اداره بهزیستی شهرضا راه‌اندازی مرکز خدمات‌رسانی به کودکان طیف اوتیسم در این شهرستان را، زمینه ساز شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم وجلوگیری از مشکلات موجود بین این بیماران دانست.

سید علی موسوی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به عوامل تهدیدکننده امنیت و سلامت اجتماعی از دید بهزیستی شهرضا اظهار کرد: افزایش فقر، بیکاری، رباخواری، ریاکاری، کمبود آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها، نبود وحدت رویه دستگاه‌های ذی‌ربط مسایل اجتماعی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی و عمل از عوامل تهدید کننده امنیت و سلامت اجتماعی شهرستان شهرضا است.

وی افزود: بی‌توجهی به نیازهای اقتصادی، آموزشی و فرهنگی، ورزشی، تفریحی و بهداشتی محلات فقیرنشین، کم‌توجهی به نشاط اجتماعی و موانع آن، آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی از دیگر عوامل جدی تهدید کننده امنیت و سلامت اجتماعی هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی شهرضا در راستای کاهش آسیب‏های اجتماعی گفت: آموزش‌های خانواده‌، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج، شاد زیستن و آموزش سواد رسانه‌ای در سطح شهر و محلات شهرستان شهرضا انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی شهرضا خاطرنشان کرد: اورژانس‌ اجتماعی از سال1378 توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همه‌ مراکز استان‌های کشور و در شهرضا نیز در نیمه دوم سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرد.

موسوی با اشاره به نوع فعالیت‌ها و خدمات اورژانس اجتماعی، عنوان کرد: در این مرکز خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی به صورت رایگان به افراد مشمول خدمات مرکز مانند زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا  آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی( T.S. )، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، اورژانس اجتماعی شهرضا به آن‌ها ارایه خدمات می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با بیان این‌که در سال 1396 تعداد 15 هزار و 72 نفر شامل  894 زن و 610 مرد در مرکز اورژانس اجتماعی شهرضا پذیرش و 7 هزار و یک خدمت تخصصی در جهت رفع مشکلات خانوادگی به این افراد داده شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام اداره بهزیستی شهرضا در سال 97، عنوان کرد: اجرای آزمایشی طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها و کیفیت‌بخشی به خدمات مراکز و نظارت بیشتر بر کار مراکز از جمله برنامه‌های امسال خواهد بود.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی مرکز خدمات‌رسانی به کودکان طیف اوتیسم در شهرستان شهرضا، گفت: با شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توان از مشکلات موجود بین این بیماران جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح یک مرکز اقامتی میان مدت معتادین و فعالیت‌های گسترده گروه‌های همیاران سلامت روان در امر آگاه‌سازی جامعه به وسیله آموزش اقشار مختلف مردم در 20 محله شهرستان به منظور پیشگیری از اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های اداره بهزیستی شهرضا در سال 97 است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.