تظاهرات در آلمان علیه راست‌گرایان افراطی

یک حزب راستگرای افراطی در آلمان روز یکشنبه برای راهپیمایی در مرکز برلین برنامه‌ریزی کرده بود، اما بر خلاف آن، بیش از ده راهپیمایی و رویداد فرهنگی برای مقابله با راست گرایی افراطی برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» روز یکشنبه ششم خرداد برای راهپیمایی در مرکز برلین در محله‌ای که ساختمان‌های دولتی در آن واقع شده‌اند برنامه‌ریزی کرده بود، اما در برابر این راهپیمایی، بیش از ده راهپیمایی و رویداد فرهنگی برای مقابله با راستگرایی افراطی در آلمان برگزار شد.

برگزارکنندگان تظاهرات حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) حضور ده هزار تن را در تظاهرات پیش‌بینی کرده بودند، اما به گزارش روزنامه «تاگس اشپیگل»، کمتر از دو هزار نفر در راهپیمایی آن‌ها با شعار «آلمان آینده» حاضر شدند.

همزمان، دو هزار مامور پلیس برای حفظ امنیت راهپیمایی آن‌ها در خیابان‌ها مستقر شدند.

در عوض، بیش از بیست هزار نفر در برلین علیه راست گرایان افراطی یا در تظاهرات شرکت کردند و یا در رویداد‌های فرهنگی حضور به هم رساندند.

در نزدیکی دروازه براندن بورگ، گردهمایی‌های خیابانی علیه راست گرایان افراطی برگزار شده بود.

سه حزب چپ گرای سوسیال دموکرات، چپ و سبز نیز با شعار «نفرت را متوقف کنید، "آ. اف. د" را متوقف کنید» در میدان جمهوری برلین دست به راهپیمایی زدند.

انتهای پیام/ 

مردم آلمان در برابر راست گرایان افراطی در این کشور تظاهرات کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی
۰۲:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
آلمان دیکتاتور
آخرین اخبار