احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه سران آمریکا، کره شمالی و کره جنوبی در سنگاپور

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی از احتمال حضور رئیس‌جمهور این کشور در نشست آتی احتمالی همتای آمریکایی او با رهبر کره شمالی در سنگاپور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد احتمال دارد نشست سه جانبه سئول، واشنگتن و پیونگ یانگ در تاریخ حدودی 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود.

یک مقام بلندپایه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اظهار کرد: «مذاکرات در این خصوص به تازگی آغاز شده است و ما هنوز منتظر نتیجه آن هستیم؛ اما با توجه به نتیجه این مذاکرات، احتمال دارد مون جائه این نیز در نشست احتمالی ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور حضور داشته باشد.»

روز یکشنبه مون جائه این، یک روز پس از دومین دیدار خود با کیم جونگ اون، در بیانیه ای در خصوص احتمال برگزاری نشست سه جانبه میان کره جنوبی، کره شمالی و آمریکا ابراز امیدواری کرد.

قرار است به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره، ترامپ و کیم جونگ اون در 12 ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند. بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، احتمال دارد رئیس جمهور کره جنوبی نیز در این نشست حضور داشته باشد.

این در حالی است که روز پنجشنبه کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در نامه ای به رهبر کره شمالی از لغو نشست احتمالی سنگاپور خبر داد؛ اما اندکی بعد ترامپ خود در توییتی اعلام کرد برگزاری این نشست همچنان به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/

احتمال برگزاری نشست سه‌جانبه ترامپ، کیم جونگ اون و مون جائه این

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار