تاکید شینزو آبه بر حمایت توکیو از خودروسازان ژاپنی در برابر تعرفه‌های وارداتی آمریکا

نخست‌وزیر ژاپن اظهار کرد دولت این کشور از خودروسازان در برابر اعمال تعرفه‌های وارداتی احتمالی جدید آمریکا حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، روز دوشنبه با تاکید بر حمایت از خودروسازان ژاپنی در برابر تعرفه‌های وارداتی آمریکا، اعلام کرد دونالد ترامپ را در خصوص نقش مهمی که خودروسازان کشورش در تقویت اقتصاد آمریکا ایفا می کنند، متقاعد خواهد کرد.

هفته گذشته دولت ترامپ اعلام کرد تصمیم دارد تحقیقاتی را در خصوص واردات خودرو آغاز کند. گفته می شود این تحقیقات ممکن است به اعمال تعرفه های وارداتی جدید، مشابه تعرفه های وارداتی فولاد و آلومینیوم، از سوی آمریکا منجر شود.

شینزو آبه در پاسخ به سوالاتی در خصوص چگونگی مقابله با اقدام آمریکا برای اعمال چنین تعرفه هایی در پارلمان ژاپن گفت: «خودروسازان ژاپنی مشاغل بسیاری در آمریکا ایجاد کرده اند و سهم عمده ای در اقتصاد این کشور دارند. ژاپن به عنوان کشوری که به نظام تجاری چندجانبه و قانونمند اولویت می دهد، معتقد است هر اقدامی در حوزه تجاری باید در مطابقت با قوانین سازمان تجارت جهانی باشد.»

او در ادامه افزود تعداد خودروهایی که خودروسازان ژاپنی در آمریکا تولید می کنند دو برابر تعداد  خودروهایی است که به این کشور صادر می شود.

نخست وزیر ژاپن همچنین اظهار کرد توکیو همچنان از واشنگتن می خواهد مجددا به پیمان تجاری چندجانبه کشورهای حاشیه اقیانوس آرام موسوم به پیمان «ترانس پاسیفیک» ملحق شود. وی گفت: «ژاپن به آمریکا توضیح داده است که پیمان تجاری ترانس پاسیفیک بهترین قالب برای (همکاری های تجاری) دو کشور است. ما به مذاکره با آمریکا بر اساس این دیدگاه ادامه خواهیم داد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار