مدیر اجرایی سد چم شیر:

برای تکمیل سدچم شیر نیازمند اعتبار هستیم

مدیر اجرایی سد چم شیر گفت:برای تکمیل و بهره برداری از این سد به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مدیر کل تعاون،کار،رفاه و امور اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: از مهرماه ۹۶ تاکنون مطالبات کارگران سد چم شیر گچساران پرداخت نشده و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای آنان شده است.

 پروانه نیک مرام افزود: هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر در این طرح ملی مشغول به کارهستند و پرداخت مطالبات این افراد نیازمند همکاری و پیگیری مسئولان در سطح ملی است.

وی پیشرفت کاری این طرح را در مجموع ۷۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: پیش از این هزار نفر در این طرح مشغول به کار بودند که به خاطر مشکلات مالی، یکی از پیمانکاران انصراف داد و همین امر موجب اخراج ۳۰۰ کارگر این طرح شد.

مدیر اجرایی سد چم شیر هم گفت: طرح سد چشم شیر از سال ۸۸ آغاز و عملیات اجرایی آن به صورت عملی از سال ۹۰ با مشارکت یک شرکت داخلی و یک شرکت چینی شروع شده که تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.

فاضل رقم اولیه قرار داد این سد را ۲۳۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: از این رقم ۶۵ درصد در بخش داخلی و ۳۵ درصد در بخش خارجی (چین) است.

وی حجم ذخیره سازی این سد را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب برای استان‌های پایین دست و تامین آب بیش از شصت هزارهکتار زمین کشاورزی پایین دست کاربرد تامین برق، پرورش آبزیان و گردشگری را نیز دارد.

انتهای پیام/غ

تکمیل وبهره برداری از سدچم شیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.