برای تکمیل و بهره برداری از سدچم شیر به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر اجرایی سد چم شیر گفت:برای تکمیل و بهره برداری از این سد به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ مدیر کل تعاون،کار،رفاه و امور اجتماعی استان درتصمیم برای رفع مشکلات سد چم شیر گچساران جلسه کمیسیون کارگری گفت: از مهرماه ۹۶ تاکنون مطالبات کارگران سد چم شیر گچساران پرداخت نشده و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای آنان شده است.

خانم نیک مرام افزود: هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر در این طرح ملی مشغول به کارهستند و پرداخت مطالبات این افراد نیازمند همکاری و پیگیری مسئولان در سطح ملی است.

وی پیشرفت کاری این طرح را در مجموع ۷۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: پیش از این هزار نفر در این طرح مشغول به کار بودند که به خاطر مشکلات مالی، یکی از پیمانکاران انصراف داد و همین امر موجب اخراج ۳۰۰ کارگر این طرح شد.

مدیر اجرایی سد چم شیر هم گفت: طرح سد چشم شیر از سال ۸۸ آغاز و عملیات اجرایی آن به صورت عملی از سال ۹۰ با مشارکت یک شرکت داخلی و یک شرکت چینی شروع شده که تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.

فاضل رقم اولیه قرار داد این سد را ۲۳۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: از این رقم ۶۵ درصد در بخش داخلی و ۳۵ درصد در بخش خارجی (چین) است.

وی حجم ذخیره سازی این سد را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب برای استان‌های پایین دست و تامین آب بیش از شصت هزارهکتار زمین کشاورزی پایین دست کاربرد تامین برق، پرورش آبزیان و گردشگری را نیز دارد.

فاضل بدهی ۱۳ میلیاردی به تامین اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی این سد دانست وبیان کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این سد به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بدهی به شرکت چینی را یکی دیگر از مشکلات مهم این سد اعلام کرد و افزود: برای پرداخت مطالبات کارگران و دیگر بدهی‌های جانبی ماهیانه بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

فرماندار گچساران هم در این جلسه گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ،سد چم شیر تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح آن ۹ سد نفتی در محدوده آن به زیر آب خواهد رفت.تصمیم برای رفع مشکلات سد چم شیر گچساران
رحیمی ملی بودن اعتبارات این طرح را یکی از مشکلات مهم عنوان کرد و افزود: به همین خاطر نمی‌توان در سطح استان و شهرستان برای پیگیری مشکلات مالی این طرح تصمیم گیری کرد.

وی از رایزنی‌های نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مالی این طرح در سطح ملی خبر داد و گفت: خوشبختانه این پیگیری‌ها نتیجه داده و در آینده نزدیک بخشی از اعتبارات مورد نیاز به این طرح تخصیص داده می‌شود.

فرماندار بویراحمد هم در این جلسه گفت: شبکه برق شرکت بویر صنعت به خاطر بدهی ۶۵ میلیارد ریالی به شرکت توزیع نیروی برق، قطع و تعطیل است.

کناری با بیان اینکه از این مقدار بدهی ۴۰ میلیارد ریال بدهی از سرمایه گذار قبلی و مابقی بدهی سرمایه گذار فعلی است افزود: با پیگیری‌های انجام شده از شرکت توزیع نیروی برق استان این بدهی به شرکت نیروی برق خوزستان بوده و باید از طریق همان شرکت پیگیری شود.

وی عدم خرید لوله‌های تولیدی شرکت دنا صنعت از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه در سطح ملی را مهمترین مشکل سرمایه گذار این شرکت اعلام کرد و ادامه داد: همین امر موجب شده که این کارخانه به صورت نیمه فعال به فعالیت خود ادامه دهد.

کناری بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون از شرکت بویرصنعت ۱۵۰ نفر و از شرکت دنا صنعت هم ۲۹ نفر اخراج که همه این افراد با استفاده از بیمه بیکاری ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی برای برون رفت از مشکلات پیش روی شرکت‌های مشکل دار به ویژه سد چم شیر اتخاذ شد.

نظری افزود: با استفاده از ظرفیت نیرو‌های استانی در سطح ملی از جمله نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار می‌توان بخش مهمی از این مشکلات را رفع کرد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند با پرهیز از بخشی نگری و نگاه جزیره‌ای برای رفع مشکلات پیش روی طرح‌های مشکل دار در استان با هم همکاری کنند.

انتهای پیام/د

تکمیل وبهره برداری از سدچم شیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.