مدیر دفتر ستاد احیای دریاچه‌ی ارومیه؛

افزایش ۵۷ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۵۷ سانتی متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر دفتر ستاد احیای دریاچه‌ی ارومیه گفت:با توجه به افزایش ۴۰۰ میلی متری بارندگی‌های بهاری درسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حجم آب سد‌های استان آذربایجان غربی افزایش پیدا کرده است.
سرخوش ضمن اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۲۸ بوده افزود:بارش باران تراز دریاچه ارومیه را با ۵۷ درصد افزایش به 1270.85رساند.
وی ادامه داد: مساحت فعلی دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع است و حجم آب دریاچه نیز ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است.
سرخوش افزود: امسال ۲۵۸ میلیون مترمکعب آب از سد‌های شهرچایی، سد مهاباد و سد شهید کاظمی بوکان رهاسازی شده و بیشترین میزان رهاسازی با ۱۸۰ میلیون مترمکعب از سد بوکان انجام شده است که ۵۰۰ میلیون متر مکعب از اب ورودی مربوط به بارش‌های فرودین واردیبهشت است.

تداوم بارش‌ها وکمک به احیای دریاچه ارومیه

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: باتوجه به بارش‌های بهاری با وجود رهاسازی انجام شده سد‌های استان ۹۵ درصد آب دارند، که این میزان حجم اب ذخیره در سد‌ها امکان رهاسازی مجدد به دریاچه ارومیه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ن

 

افزایش تراز آب دریاچه ارومیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.