سرود تیم ملی فوتبال از نگاه ستاره های کشور

جریان سازی، خاصیت هنر، موسیقی و ورزش است. حال اگر آن ها با هم تلفیق شوند این خاصیت را چند برابرمی کنند. به ویژه اگر پای موضوع مهمی مثل سرود تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018 در میان باشد.

سرود تیم ملی فوتبال از نگاه ستاره های کشوربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،معمولا  فوتبالیست ها هستند که توپ ها را به گل تبدیل می کنند اما این بار نت های موسیقی برای حمایت از تیم ملی به گل تبدیل شدند و برای فوتبالی ها خواندند. فقط چند ساعت از پخش آهنگ در فضای مجازی نگذشته بود که واکنش ها به این کار آغاز شد. نظرات زیادی را درباره آن شنیدیم. کارشناسی و غیر کارشناسی. دلی یا سختگیرانه و بعضی وقت ها غرض ورزانه. حاشیه ها ادامه دارد و هنوز شاهد نظرات جدیدی از قشرهای مختلف هستیم، هرچند در مورخ سه خرداد گفت وگویی با کیوان ساکت و علیرضا بدیع داشتیم و موضوع را به طور تخصصی بررسی کردیم امروز نیز به سراغ چهره های آشنایی رفتیم تا درباره سرود تیم ملی و حس شان به آن به ما بگویند. گفت و گوهای کوتاه ما را درباره این سرود در ادامه بخوانید.

علی پروین-پیش کسوت فوتبال: بار اول این اثر را از تلویزیون دیدم که با تصاویری از اتفاقات مهم فوتبال به صورت موزیک ویدئویی در حال پخش بود که بسیار هیجان زده ام کرد.البته ما عادت کرده ایم که هر وقت شاهد موفقیت های تیم ملی چه در فوتبال و چه در رشته های مختلف هستیم، صدای آقای عقیلی پخش شود و به نظرم انتخاب ایشان انتخاب درست و خوبی برای حمایت از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی بود.

سالار عقیلی- خواننده: خیلی ها انتظار داشتند که ما برای این ترانه از اشعار سخیف استفاده کنیم ولی شعر ما بیانگر ادبیات و فرهنگ کشور ماست. انتقادهایی شد به این اثر و متاسفانه در فضای مجازی توهین هایی را شاهد بودیم که مشخص نبود چطور و از کجا نشات می گرفت. متاسفانه حرمت ها در فضای مجازی دیگر از بین رفته است و خیلی ها به خودشان اجازه می دهند که بیایند و با کامنت های بد و رکیک هنرمندانشان را مورد حمله قرار بدهند. البته واکنش های مثبت به قدری زیاد بود که به ما انرژی داد ولی این اتفاقات ناخوشایند در فضای مجازی ظاهرا از سوی برخی افراد به یک عادت تبدیل شده است و متاسفانه روز به روز هم بد و بدتر می شود. من از تمام اعضای صفحات شخصی ام عذرخواهی می کنم چون ناخواسته برخی الفاظ ناخوشایند را در صفحات من دیدند.

مهدی طارمی ـ مهاجم تیم ملی فوتبال ایران: تا حالا چند خواننده درباره تیم ملی و جام جهانی خوانده اند، اما به نظرم اثر سالار عقیلی از همه بهتر و فاخرتر بوده است.

علیرضا بیرانوند ـ دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران: معتقد است این موسیقی واقعا زیباست و می گوید: «سالار عقیلی واقعا هنر خود را در قطعه ای که برای تیم ملی ساخت، نشان داد. من از سازندگان این اثر تشکر می کنم» .

رضا جاودانی-مجری و گزارشگر فوتبال: حقیقتش درگیر مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بودم و به طور کامل سرود را نشنیدم.

سعید عزت اللهی ـ بازیکن هافبک تیم ملی فوتبال ایران: قطعه «11 ستاره» را خیلی دوست دارد و می گوید: «از آقای عقیلی و ارکستر ملی و آقای روحانی تشکر می کنم که برای این کار وقت و انرژی گذاشتند تا ما و مردم انرژی بگیریم. این کار بزرگ آن ها، دلگرمی بسیار خوبی برای کادر فنی و بازیکنان بود و مطمئنا باعث اتحاد بیشتر مردم می شود» .

حامد همایون-خواننده پاپ: خوبه! مرسی. فقط همین؟ خب کار بدی نیست، چی بگم جز این؟ !

متین ستوده-بازیگر: سرود را شنیدم اما نظری ندارم.

محمد انصاری ـ بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس: «سرود خیلی خوبی بود. از آقای سالار عقیلی هنرمند خوب کشورمان تشکر می کنم، خیلی لذت بردم» .

مژده لواسانی-مجری تلویزیون: سرود را گذرا شنیدم اما به نظرم مناسب سرود تیم ملی برای جام جهانی نیست.

رضا رفیع- شاعر و مجری: راستش را بخواهید گرفتار بودم و در سفرو هنوز فرصت نکردم یازده ستاره را بشنوم.

نیما نکیسا- دروازه بان سابق تیم ملی: بابک زرین، آهنگ ساز یازده ستاره یکی از بهترین دوستان من است. تکلیف صدای سالار عقیلی هم مشخص است امااحساس می کنم اگر سرود هیجان بیشتری داشت و به قولی اکتیوتر بود شنیدنی تر می شد. سرود حماسی است اما نه آن قدر که انتظارش را داشتم. می شد چهره بهتری از موسیقی ایران را در این سرود به دنیا نشان داد.

حامد عسکری-شاعر: متاسفانه هنوز سرود را نشنیدم.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

نت هایی که گل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار