مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: خواص متنوع آب های گرم سرعین دلیل اصلی سفر میلیون ها مسافر در سال به این شهرستان است.

جهانگیر شهبازی، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: به برکت وجود کوه سبلان آب های گرم و سرد معدنی متنوعی در این منطقه وجود دارد.

وی افزود: هر یک از آب های گرم و سرد معدنی به فراخور محل قرار گیری از خواص متنوعی برخوردار است بطوریکه از گذشته استفاده از آب های گرم و سرد برای درمان انواع امراض از جمله بیماری های استخوان، بیماری های پوستی و بیماری های چشمی مورد توجه بوده است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین ادامه داد: در راس آب های گرم معدنی این منطقه گاومیش گلی با خواص اعجاز انگیز قرار دارد و در راس آب های سرد نیز چشمه های بیله درق و ارجستان به عنوان آب های قابل شرب مورد توجه است.

به گفته شهبازی در وضعیت فعلی 15 مجتمع مدرن و سنتی آب گرم معدنی در شهرستان احداث شده و توسعه کمی و کیفی مجتمع ها تداوم دارد.

وی ادامه داد: تنها در تعطیلات نوروزی امسال 200 هزار نفر مسافر از آب های گرم معدنی استفاده کردند و سالانه میلیون ها مسافر داخلی و خارجی مهمان سرزمین چشمه های بهشتی هستند.

شهبازی به نظارت مستمر بر روند خدمت رسانی مجتمع های آبدرمانی اشاره و تاکید کرد: به لحاظ بهداشتی و ایمنی آب های گرم معدنی مرتبا نظارت و بازرسی می شوند.

انتهای پیام/ح

تعطیلات نوروزی امسال 200 هزار نفر مسافر از آب های گرم معدنی استفاده کردند

 

برچسب ها: گردشگری ، آبدرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.